//
کدخبر: ۱۷۱۴۴۷ //

۵ علت احتمالی ورم پاها

ورم پاها از جمله مشکلاتی است که در صورت خفیف بودن نگران کننده نیست اما در موارد شدیدتر، خوددرمانی توصیه نمی‌شود.

۵ علت احتمالی ورم پاها
به گزارش فرتاک نیوز،

پزشکان توصیه می‌کنند در صورت ورم ناگهانی پاها و ادامه یافتن آن برای مدت زمان طولانی یا همراه بودن ورم پاها با درد یا تغییر رنگ پوست، بیمار به متخصص مراجعه کند.

بنابر اعلام سایت تخصصی "مدیکال دیلی" از جمله عواملی که باعث ورم پاها می‌شود، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

تحرک نداشتن

متخصصان همواره بر اهمیت تحرک داشتن تاکید کرده‌اند. نشستن یا ایستادن طولانی مدت و نداشتن تحرک کافی برای سلامت پاها خطرناک است. نشستن‌های طولانی مدت جریان خون در پاها را کاهش داده و ورم آن‌ها را به دنبال دارد. همچنین ایستادن برای مدت زمان طولانی به این معنی است که ماهیچه‌های پاها قادر به انقباض نیستند که این وضعیت می‌تواند به کاهش جریان خون منجر شود.    

بارداری

در دوران بارداری بدن نسبت به مواقع دیگر به میزان ۵۰ درصد مایعات بیشتری تولید می‌کند. در سه ماهه سوم بارداری وزن جنین فشار مضاعفی را وارد کرده و به انباشت مایعات در پاها منجر می‌شود. ورم ناشی از بارداری طبیعی است و پس از وضع حمل از بین می‌رود. هرچند، درصورتیکه میزان ورم پاها اذیت کننده باشد می‌توان با مشورت پزشک اقدام به ماساژ درمانی کرد.

لخته شدن خون

درصورتیکه تنها یک پا دچار ورم باشند احتمال لخته شدن خون وجود دارد. در این شرایط احتمال دارد که ورم با علائم دیگری از جمله داغی و قرمزی قسمت آسیب دیده پا همراه باشد. زمانیکه خون لخته در عروق تشکیل شود، لختگی به سمت قلب حرکت کرده و در ریه‌ها یا قلب مستقر می‌شود.

مصرف برخی داروها

ورم زانوها یا پاها می‌تواند از عوارض جانبی مصرف برخی از داروها باشد که داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی، داروهای فشار خون بالا، داروهای افسردگی و برخی از داروهای دیابت از جمله آن‌ها هستند.

مشکلات اندامی

بر اثر وجود مشکل در عملکرد اندام‌های کلیدی، خون و مایعات در عروق و بافت‌ها انباشته می‌شوند. در موارد جدی‌تر این مشکل می‌تواند نشانه احتمالی نارسایی قلبی، بیماری کلیوی یا کبدی باشد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۷۱۴۴۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان