//
کدخبر: ۱۶۹۵۷۴ //

علائم آلرژی های خطرناک که از آن بی خبر هستید

با شناخت علائم آلرژی های خطرناک از بروز مشکلات و خطرات غیر قابل جبران جلوگیری کنید. آلرژی ها گاهی کشنده هستند.

علائم آلرژی های خطرناک که از آن بی خبر هستید
به گزارش فرتاک نیوز،

آبریزش یا گرفتگی بینی

اگر مدت کوتاهی بعد از خروج از تخت دچار آبریزش یا گرفتگی بینی شدید، این ممکن است آلرژی باشد. این حساسیت بر اثر تنفس ذرات کوچک موجود در هوا به وجود آمده است. علت رایج آن وجود اسپور قارچ، آلودگی، سفید کننده ها و تمیز کننده ها می باشد. اگر بعد از مصرف دارو آبریزش بینی جدی تر شود به این معنی است که نسبت به آن نوع خاص دارو حساسیت دارید.

عطسه کردن

عطسه کردن مشکل بزرگی به نظر نمی آید. اما می تواند نشانه اولیه آلرژی های سخت یا حتی آلرژی به یک نوع غذا باشد. ممکن است بعد از عطسه کردن دیگر نشانه های حساسیت بروز کند. یا دفعه بعد که آن غذا را بخورید شاید دیگر عطسه نکنید اما ممکن است آنقدر حالتان را خراب کند که شما را راهی بیمارستان شوید.

خارش چشم

عوامل زیادی ممکن است باعث خارش چشم شوند. یکی از این عوامل واکنش نسبت به گرده افشانی گل ها در فصل بهار می باشد. اما گاهی این حساسیت جدی تر از حساسیت دارویی خواهد بود. وقتی که داروی جدید مصرف می کنید یادداشت برداری کنید. واکنش نسبت به دارو ممکن است سریع یا بعد از چند روز اتفاق بیفتد.

خارش گوش یا دهان

ممکن است بعد از خوردن یک غذا دچار خارش شدید در یک ناحیه شوید. خارش گوش زمانی خطرناک است که نشانه ی آلرژی به یک نوع غذا باشد.

تغییر در تنفس

تغییر شدید در تنفس می تواند نشانه حساسیت به یک نوع غذا یا دارو باشد. ممکن است متوجه عطسه های ناگهانی خود شوید و یا تنفس کردن به سختی انجام شود. اگر تنفس کردن دچار مشکل شده است سریع برای درمان به پزشک مراجعه کنید.

کهیر

کهیرهای قرمز، خارش دار و ملتهب می توانند ترسناک باشند. کهیر به طور ناگهانی بر روی سطح پوست ظاهر می شوند. علت آن می تواند حساسیت به غذا، دارو، مواد شیمیایی یا دیگر موارد باشد. کهیر به تنهایی خطرناک نیست اما اگر کهیر به همراه تورم لب ها، تنگی نفس یا عطسه باشد، می توان نشان دهنده علائم یک آلرژی خطرناک باشد.

خارش پوست

خارش پوست می تواند ایجاد تاول کند و بسیار دردناک باشد. خارش پوست بر اثر واکنش بدن به یک نوع حساسیت مثل حیوان خانگی، مواد شیمیایی، غذا، دارو یا آرایش باشد. ایجاد تاول هایی که بر اثر خارش بر روی پوست ایجاد شده اند گاهی سریع بعد از درمان از بین می روند. اما می تواند نشانه یک آلرژی قوی به نام آنافیلاکسی که یک حساسیت بسیار قوی است نیز باشد.

تهوع، اسهال و استفراغ

اگر به سرعت بعد از خوردن غذایی دچار این علائم شدید به این معنی است که نسیت به آن آلرژی دارید. علائمی مانند اسهال، تهوع، استفراغ و دل درد نشانه های حساسیت است. این علائم می توانند بدتر هم خود را بروز دهند. آن ها علائم آنافیلاکسی هستند و تصور نکنید که یک معده درد ساده است.

درد قفسه سینه

 گاهی اوقات ناگهان قفسه سینه یا قلب هنگام تنفس دردی را احساس می کنند. ممکن است احساس تنگ شدن گلو به شما دست بدهد. این ها علائم آلرژی غذایی است. هرگاه این علائم را داشتید دارو درمانی بهترین راه است.

التهاب و تورم لب یا زبان

اگر زبان، لب ها یا دهان بدون هیچ علتی ورم کرد نشانه آلرژی است. معمولا مشکل جدی نیست. اما اگر التهاب، تنفس را برایتان سخت کرد معاینه پزشک و دارو درمانی بهترین راه برای درمان است.

قرمزی و التهاب پوست

حساسیت غذایی می تواند لکه های قرمز اطراف دهان و چشم ایجاد کند. اگر قرمزی پوست یا التهاب آن بلافاصله بعد از تماس با عامل حساسیت بدتر شد به معنی این است که آلرژی خطرناکی دارید و سریع به پزشک مراجعه کنید و منتظر نمانید که لکه های قرمز از بین بروند.

گیج یا مضطرب شدن

اگر احساس گیجی و آشفتگی می کنید نشانه های آلرژی غذایی است. چگونه آلرژی می تواند این علائم را داشته باشد؟ دکتر ها معتقد هستند که حساسیت می تواند فشار خون فرد را به شدت کاهش دهد. کمک پزشکی بهترین راه درمان برای این نوع آلرژی خواهد بود.

کاهش فشار خون

اگر ناگهان دچار کاهش فشار خون شدید شاید فکر کنید که بعد از مدتی خوب خواهد شد. اما کاهش فشار خون، احساس ضعف و گیجی از علائم آلرژی هستند. و نیاز به درمان پزشکی دارد. اگر فشار بیش از حد کاهش پیدا کند زندگی فرد را به خطر خواهد انداخت.

عوامل ایجاد کننده آنافیلاکسی

عوامل بسیاری می توانند آلرژی خطرناکی مثل آنافیلاکسی ایجاد کنند. ممکن است که به غذاهای خاصی، دارو یا لاتکس درون دستکش آلرژی داشته باشید. در این صورت درمان اورژانسی برای این نوع حساسیت نیاز است. سعی کنید که علت حساسیت خود را پیدا کنید. تاشاید از بروز دوباره آن در آینده جلوگیری کنید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: بهداشت نیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۶۹۵۷۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان