//
کدخبر: ۱۵۸۷۱۲ //

دستورالعمل پایش سلامت ایثارگران ابلاغ شد

دستورالعمل پایش سلامت جامعه ایثارگران پس از تصویب در کمیته سلامت و توانبخشی بنیاد شهید و امور ایثارگران توسط رئیس بنیاد شهید برای اجرا به مدیران کل بنیاد در استان ها ابلاغ شد.

دستورالعمل پایش سلامت ایثارگران ابلاغ شد
به گزارش فرتاک نیوز،

 در ابلاغیه رئیس بنیاد شهید به مدیران کل بنیاد شهید و امور ایثارگران در استان ها آمده است: یکی از وظایف محوری بنیاد شهید و امور ایثارگران ارائه خدمات سلامت ویژه به جامعه ایثارگری است که در همین راستا معاونت بهداشت و درمان بنیاد به عنوان متولی برنامه‌ریزی و تعیین اولویت‌های خدمات بهداشتی، درمانی، توان‌بخشی و بازتوانی همه افراد این جامعه اعم از والدین، همسران و فرزندان شهیدان، جانبازان، ایثارگران و افراد تحت تکفل آنها و با توجه به شرایط عمومی و اختصاصی آنان دستورالعمل «برنامه پایش سلامت» را به روزرسانی، تدوین و ارائه کرده است.

گروه هدف پایش سلامت شامل جانبازان گروه‌های تخصصی جانبازی و همسران آنها، افراد گروه هدف بنیاد با سن ۶۰ سال و بیشتر و افراد گروه هدف بنیاد زیر ۶۰ سال که به تشخیص معاونت بهداشت و درمان استان به دلیل بیماری شرایط خاص داشته و نیازمند پیگیری درمانی و توان‌بخشی باشند، می‌شود.

بر مبنای آمار گروه هدف و همچنین اسامی اعلام شده از طرف ادارات کل تخصصی معاونت بهداشت و درمان و شیوه نامه اجرایی با بیمه مکمل افراد تحت پوشش، ویزیت سرپایی و ویزیت در منزل مشخص می شوند.

بر اساس این دستورالعمل افراد با انجام اقدامات پاراکلینیک و معاینات در یکی از ۲ گروه بیمار یا سالم قرار می‌گیرند و افراد سالم در برنامه‌های آموزشی و پیشگیری وارد خواهند شد.

افراد بیمار بر اساس شرایط بیماری توسط پزشک سلامت تحت درمان قرار گرفته و یا برای درمان تخصصی به پزشکان متخصص طرف قرارداد بیمه مکمل و یا کلینیک‌های چند تخصصی ارجاع داده می‌شوند.

مطابق این دستورالعمل کلینیک‌های چند تخصصی بر اساس هر گروه شامل «کلینیک چند تخصصی سالمندی»، «کلینیک چند تخصصی جانبازان گروه‌های خاص»، «کلینیک چند تخصصی مصدومین شیمیایی»، «کلینیک چند تخصصی جانبازان اعصاب و روان» و «کلینیک چند تخصصی جانبازان با ضایعه آسیب نخاعی» است.

همچنین با توجه به لزوم تکریم گروه هدف و ارائه خدمات بهینه و همچنین بالا بردن نسبت اثربخشی خدمات در مقابل هزینه لازم است افراد گروه هدف بنیاد که به دلایل جسمی و یا روان‌پزشکی نیاز به ارائه خدمات ویزیت به‌صورت فعالانه در منزل را دارند بر اساس شیوه‌نامه در منزل ویزیت می‌شوند و در صورت لزوم برای دریافت خدمات پاراکلینیک و درمانی ارجاع می‌شوند.

گروه‌های تحت پوشش برنامه ویزیت در منزل شامل تمام افراد گروه هدف که بر اساس تعریف سازمان جهانی بهداشت به یکی از انواع بیماری‌های زمین‌گیر مبتلا شده‌اند، جانبازان با ۷۰ درصد از کارافتادگی، افرادی که بر اساس تصویب کمیسیون پزشکی نیاز به مراقب دو شیفت و بالاتر دارند می‌شود.

تمام هزینه‌های این برنامه نیز به جز تجهیزات پزشکی و توان‌بخشی که تحت پوشش بیمه تکمیلی نیست، از طریق بیمه تکمیلی قابل پرداخت خواهد بود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: مهر
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۵۸۷۱۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان