//
کدخبر: ۹۲۹۸ //

صدور ۲۰۸ هزار پرونده الکترونیکی سلامت در شهرستان مهاباد

بیش از 90 درصد جمعیت شهرستان مهاباد در سامانه الکترونیکی سیب وزارت بهداشت ثبت شدند.

تجربه کشور های موفق در امر نظام سلامت نشان می دهد که ایجاد تحول در نظام سلامت، بدون استقرار سیسیتم اطلاعاتی یکپارچه در این نظام غیر ممکن است.اطلاعات دقیق از جمعیت شهرها نقش مهمی در برنامه ریزی کلان و آینده دارد تمام اطلاعات افراد جامعه در سامانه سیب ثبت می شود و بر این اساس مراقبت های فعالی از جامعه آماری سلامت می شود. این طرح در شهرستان مهاباد از 23 شهریور ماه آغاز شد و تا پایان سال ادامه دارد. با توجه به همزمانی این سرشماری با نفوس و مسکن مدتی در سرشماری همکاران با توجه به دستور دانشگاه متبوع وقفه ای ایجاد شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد گفت:با تمهیدات اندیشیده شده در سطح این شبکه هم اکنون فرآیند اجرای این سامانه در شهرستان مهاباد تکمیل شده و رویه وارد کردن اطلاعات درمانی و سلامت شهروندان در دستور کار قرار دارد، با تلاش کارکنان مرکز خدمات جامع سلامت و پایگاه های سلامت و خانه های بهداشت تا کنون بیش از 90 درصد از اطلاعات هویتی شهروندان شهرستان مهاباد در سامانه سیب ثبت شده است.

وی افزود:هدف از سرشماری ارائه خدمات مراقبتی در کلیه مناطق شهری مهاباد بر اساس بسته طرح تحول نظام سلامت توسط تیم بهداشتی و درمانی می باشد.

دکتر مرزنگ گفت: از ابتدای شروع این طرح تاکنون حدود 300 هزار خدمت به 47 هزار نفر انجام شده است و نیز 142 هزار نفر در سطح شهر و در مجموع شهرستان 208 هزار و 350 نفر در سامانه یکپارچه بهداشتی پرونده الکترونیکی تشکیل شده است.

وی خاطرنشان ساخت: در قالب این طرح 110 پرسشگر و مأمورین سرشماری اطلاعات جمعیتی 150 هزار نفر شهروندمهابادی و حدود 70 هزار نفر از روستاییان  را جمع آوری می نمایند که تاکنون بیش از 90 درصد ثبت الکترونیکی جمعیت محقق شده است.

وی اظهار داشت:  در این سامانه تمامی اطلاعاتی که به صورت کاغذی و سنتی ثبت می شد به صورت الکترونیکی و آنلاین ثبت شده و دسترسی به اطلاعات بیماران با سهولت بیشتری انجام می شود. و از صرف هزینه های مجدد برای تشکیل پرونده جلوگیری می شود.

وی اضافه کرد:تمام اطلاعات خانوار ها در سطح شهر درمراکز خدمات جامع سلامت شهری و پایگاه های سلامت توسط مراقبین سلامت و در سطح روستا ها در مراکز خدمات جامعه سلامت روستایی و خانه های بهداشت و با نظارت مراقبین سلامت و توسط بهورزان انجام می گیرد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد در پایان اظهار داشت:در مجموع 8 مرکز و 8 پایگاه سلامت در سطح شهر و 10 مرکز و 65 خانه بهداشت در سطح روستامستقر هستند و خدمات اولیه به صورت جامع به مرکز و حاشیه شهر و روستائیان عزیز ارائه می کنند و در این راستا کیفیت و کمیت خدمات مد نظر است.

 

منبع: تابناک
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۹۲۹۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان