//
کدخبر: ۸۰۳۵ //

دستاورد مثال‌زدنی انقلاب اسلامى

معاون تحقیقات و فناورى وزارت بهداشت گفت: پس از انقلاب شاهد رشد مثال‌زدنی از نظر تربیت متخصصان پزشکى، خدمات درمانى و بهداشتى و مقالات جهانى بوده‌ایم.

 دستاورد مثال‌زدنی انقلاب اسلامى
به گزارش فرتاک نیوز، رضا ملک زاده معاون تحقیقات و فناورى وزارت بهداشت با اشاره به افزایش تعداد متخصصان رشته هاى مختلف پزشکى در طول سال هاى پس از انقلاب در ایران گفت: در کشور پس از انقلاب اسلامى تربیت نیروى انسانى متخصص در حوزه پزشکى رشد چشمگیرى داشته است.

 

وى عنوان کرد: من به یاد دارم در سال هاى آغاز انقلاب اسلامى به استان خوزستان سفر مى کردم، در این استان تعداد متخصص در رشته هاى مختلف پزشکى بسیار کم بود و به عنوان مثال متخصص ارولوژى در خوزستان کمتر از شش نفر بود اما اکنون تعداد متخصصان ارولوژى در این استان به 70 نفر رسیده است.

 

ملک زاده افزود: در استان دیگرى مانند ایلام در آغاز انقلاب فقط یک جراح از هند بود اما در این استان اکنون بیشتر از 70 نفر متخصص به مردم خدمت مى کنند.

 

معاون تحقیقات و فناورى وزارت بهداشت با بیان اینکه انقلاب اسلامى دستاوردهاى زیادى در حوزه هاى مختلف پزشکى براى کشور و مردم به ارمغان آورده، تصریح کرد: در این سال ها بعد از انقلاب از نظر تربیت نیروى اسلامى، خدمات درمانى و بهداشتى به طور چشمگیرى پیشرفت داشته و ابعاد رشد ما مثال زدنى است.

 

وى با اشاره مقایسه رشد کشور در حوزه علمى و تحقیقات پزشکى بعد از انقلاب اسلامى گفت: در سال هاى قبل از پیروزى انقلاب تعداد مقالات در سطح جهانى کمتر از 2 هزار بود اما اکنون به 50 هزار مقاله منتشر شده در پایگاه هاى استنادى بین المللى رسیده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۸۰۳۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان