//
کدخبر: ۵۷۶۷ //
مدیرعامل انجمن جامعه ایمن:

هزینه حوادث ترافیکی ۵ درصد تولید ناخالص ملی است

مدیر عامل انجمن جامعه ایمن گفت: هزینه حوادث ترافیکی 5 درصد تولید ناخالص ملی است.

هزینه حوادث ترافیکی 5 درصد تولید ناخالص ملی است

به گزارش فرتاک نیوز، جواد نوفرستی عصر امروز در نشست کمیته راهبردی جامعه ایمن شهرستان اظهار داشت: با تلاش و همت مدیران اقدامات بسیار خوبی در راستای کاهش حوادث در حوزه‎های مختلف در این شهرستان انجام شده است.

وی با اذعان به اینکه شهرستان زرند فعال‎ترین جامعه ایمن کشور است، بیان داشت: در طی اجرای طرح جامع کمیته ایمن، حوادث فوتی به یک سوم کاهش پیدا کرده که در جای خود قابل تقدیر است و نشان از هماهنگی و همدلی مسؤولان دارد.

نوفرستی با تأکید بر اینکه باید این تجربیات مستندسازی شود، تصریح کرد: این مسئله هم برای استان و هم کشور یک الگوی بسیار ارزنده است که در سمینارهای مختلف از آن استفاده شود.

وی افزود: زرند نخستین شهر استان کرمان است که در کمتر از یک سال آینده به شبکه جهانی جوامع ایمن می‎پیوندد و این افتخاری برای استان کرمان و کشور است.

نوفرستی عنوان کرد: امیدوارم، مسؤولان سایر شهرستان‎ها این تجربه و الگوی موفق زرند را در حوزه پیشگیری از حوادث و سوانح و خدمت به مردم و برای کاهش مسمومیت‎ها، فوتی‎ها مد نظر قرار دهند و با هم رقابت کنند و هر کس جان انسانی را نجات دهد، کل جامعه را نجات داده است.

مدیر عامل انجمن جامعه ایمن ادامه داد: همگی ما باید بدانیم، کار کارشناسی هم‎افزایی ایجاد می‎کند به‎طوری که حتی کارهای بدون هزینه و کم‎هزینه را می‎توان، انجام داد و در نهایت نتیجه آن به نفع مردم و کاهش حوادث و سوانح است، خانواده‎های کمتری داغدار می‎شوند، جان و مال و سرمایه‎های انسانی کمتری از بین می‎رود و خیر دنیا و آخرت را به دنبال دارد.

وی با بیان اینکه 3 هزار و 500 نقطه حادثه‎خیز در کشور وجود دارد، ابراز داشت: گردنه ده علیرضا یکی از این نقاط حادثه‎خیز بوده که طی پنج ماه 35 نفر فوتی داشته، اما طی هفت ماه به صفر رسیده است و این اقدام می‎تواند، الگوی بسیار ارزشمندی باشد.

نوفرستی با اشاره به اینکه در حوزه ترافیک ایران در کل جهان جزو موفق‎ترین کشورها است، خاطرنشان کرد: طی 10 سال گذشته آمار فوتی‎های حوادث 28 هزار نفر بوده و اکنون به 16 هزار و 584 نفر کاهش پیدا کرده که نتیجه اقدامات ارزنده در حوزه‎های مختلف بوده است.

وی آمار مصدومان در سال گذشته را 312 هزار نفر اعلام کرد و گفت: حوادث ترافیکی در کشور معادل پنج درصد تولید ناخالص ملی برای کشور هزینه دارد.

نوفرستی اضافه کرد: باید همگی دست به دست یکدیگر دهیم تا حداقل بتوانیم، سالی 10 درصد از این حوادث را کم و 0.5 درصد به رشد اقتصادی کشور کمک کرد.

رئیس کارگروه پیشگیری از مرگ‎های خاموش اظهار داشت: اگر تمام مسؤولان در حوزه کاری به وظایف خود عمل کنند، بسیاری از حوادث و سوانح کاهش می‎یابد.

وی بیان داشت: به طور متوسط در کشور روزانه 45 نفر فوتی و 900 نفر مصدوم و 100 نفر به جمعیت معلولان ما اضافه می‎شود بر همین اساس باید با تمام توان در راستای کاهش آن تلاش کنیم.

نوفرستی تصریح کرد: در کشور ما آمار تکان‎دهنده‎ای در بحث‎ درگیری افراد وجود دارد به‎طوری که به طور میانگین برای 45 هزار نفر در هر ماه پرونده پزشکی قانونی تشکیل می‎شود، اما با ابراز تأسف در علوم رفتاری کم کار شده است و آستانه تحمل مردم پایین است.

 

منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۵۷۶۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان