//
کدخبر: ۵۴۵۵ //

نخستین کاهش هفتگی قیمت طلا در سال ۲۰۱۷ رقم خورد

قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات دیروز با ۰.۲۳ درصد افزایش به ۱۱۹۱ دلار و ۲۰ سنت رسید.

 نخستین کاهش هفتگی قیمت طلا در سال ۲۰۱۷ رقم خورد

به گزارش فرتاک نیوز به نقل از رویترز، در حالی که بازارهای بورس آمریکا و میزان سوددهی اوراق قرضه دلت آمریکا کاهش داشته، قیمت طلا دیروز افزایش یافت، اما به دلیل برداشت سودهای پس از رسیدن قیمت به بالاترین رقم 2 ماه گذشته در این هفته، فلز زرد اولین کاهش قیمت هفتگی را در سال 2017 تجربه کرد.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات دیروز با 0.23 درصد افزایش به 1191 دلار و 20 سنت رسید، در حالی که قیمت طلای آمریکا برای تحویل در ماه فوریه با 0.1 درصد کاهش به 1188 دلار و 40 سنت رسید.

شاخص دلار در برابر سبد ارزهای معتبر جهانی دیروز 0.2 درصد کاهش داشت، اما به رغم امارهایی که نشان می داد رشد اقتصادی این کشور بیش از حد انتظار کند شده، ارزش دلار همچنان در محدوده مثبت باقی ماند.

این وضعیت مناسب ارزش دلار موجب شد تا قیمت طلا نسبت به بالاترین رقم های ثبت شده در روز سه شنبه (1219 دلار و 59 سنت) پایین تر برود و پس از 4 هفته متوالی افزایش، این هفته را با کاهش حدودا 1.5 درصدی به پایان ببرد.

باب هابرکورن، استراتژیست بازار در موسسه آر جی او در شیکاگو اظهار داشت: «افزایش دیروز قیمت طلا ناشی از افت شاخص های بورس بوده است... من فکر می کنم این افزایش کوتاه مدت است. هفته آینده ما خبرهایی از فدرال رزرو و گزارش بازار کار آمریکا در ماه ژانویه خواهیم داشت.»

فدرال رزرو آمریکا قرار است روز چهارشنبه پس از نشستی دو روزه، بیانیه ای را صادر کند.

پس  از عملکرد ضعیف طلا در سه ماهه پایانی سال گذشته، و با توجه به احتمال افزایش بیشتر نرخ بهره در سال جاری، تحلیلگران، پیش بینی های خود از قیمت طلا را کاهش داده اند.

 

منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۵۴۵۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان