//
کدخبر: ۱۴۵۸۷۶ //

اثر شگفت انگیز این برگ برای پوست

همه ما می دانیم که گردو و تمام اجزا آن خواص و فوایده زیادی دارد از جمله خواص برگ گردو که در درمان بسیاری از بیماری ها موثر است، در ادامه شما را با فواید بی نظیر برگ گردو آشنا می کنیم.

اثر شگفت انگیز این برگ برای پوست
به گزارش فرتاک نیوز،

حسن اکبری متخصص طب سنتی درباره خواص برگ گردو بیان کرد: گردو یکی از مواد غذایی خیلی رایج در کشور است که علاوه بر طعم دلچسب خواص بسیاری دارد؛ اما برگ گردو علی رغم خواص بی‌شماری و اثرات شگفت انگیزی که دارد که دارد، اغلب نادیده گرفته می‌شود.

روش‌های مصرف برگ گردو

وی ادامه داد: برگ گردو که غالبا طعمی گس و تلخ دارد را می‌توان به صورت دم کرده، جوشانده، گرفتن عرق و روش‌های دیگر استفاده کرد تا از خواص آن بهره گرفت.

این متخصص طب سنتی درباره خواص برگ گردو بیان کرد: مصرف روزانه این ماده به صورت خارجی تاثیر زیادی بر التیام زخم و اگزما و عفونت های پوستی دارد، مصرف خوراکی آن به روش‌های مختلف خاصیت ضد اسهالی دارد و به تصفیه خون و تا حدودی به پایین آوردن قند خون کمک می‌کند، استفاده از این ماده در درمان (cure)ورم مفاصل هم تاثیرگذار است پس استفاده از آن تاثیر مثبت زیادی برای درمان بیماری‌های نقرس و ورم مفاصل خواهد داشت.

 

وی ادامه داد: برگ گردو به علت داشتن آنتی اکسیدان در جلوگیری از پیشرفت سلول های سرطانی نیز تاثیرگذار است و خاصیت ضد باکتریایی دارد و در صورت مصرف درست و مداوم تاثیر زیادی بر کاهش چربی خون دارد.

خواص برگ گردو و فواید بی نظیر آن:

برگ گردو خاصیت قابض کنندگی دارد و هم به شکل خوراکی و هم به طریق خارجی می شود از آن استفاده کرد.

از جمله مصارف خارجی آن بهره گرفتن از خواص دارویی برگ گردو به صورت پماد و ضماد و دم کرده و مرهم می باشد که برای التیام زخم و اگزما و عفونت های پوستی مناسب است.

اگر از برگ گردو به صورت خوراکی مصرف شود این گیاه دارای خاصیت ضد اسهال است.

اسانس برگ و ماده ژوگلون موجود در این گیاه از خاصیت ضد قارچی برخوردار است.

از این گیاه برای تصفیه نمودن خون هم استفاده می شود.هر آنچه لازم است از خواص برگ گردو بدانید

از دیگر خواص برگ گردو درمان ورم مفاصل و آنژین می باشد.

برگ گردو به علت داشتن آنتی اکسیدان در جلوگیری از پیشرفت سلول های سرطانی نیز تاثیر گذار است.

برگ گردو ضد باکتریایی می باشد.

عصاره هیدرولیکی برگ درخت گردو, از آسیب های کبدی دیابتی جلوگیری می کند و دم کرده برگ درخت گردو به همین منظور یک جوشانده ضد دیابتی می باشد.

از دم کرده برگ درخت گردو برای دفع سموم و پاکسازی بدن استفاده می شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۴۵۸۷۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان