//
کدخبر: ۱۲۱۴۳۴ //
از سوی وزیر بهداشت در گفت و گوی ویژه خبری

دلایل ایجاد مشکل در اجرای طرح تحول سلامت تشریح شد

وزیر بهداشت با بیان اینکه هدف از طرح تحول هدف ارامش بیشتر مردم بود افزود: سقوط ناگهانی قیمت نفت و اشتباه در بیمه کردن زیاد افراد همچنین کم کاری شرکای ما سبب شد این طرح با مشکل مواجه شود.

دلایل ایجاد مشکل در اجرای طرح تحول سلامت تشریح شد
به گزارش فرتاک نیوز،

 قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی امشب در برنامه گفت و گوی ویژه خبری حاضر شد.

وی افزود: زمانی که من وارد دانشکده طب شدم تنها ۷ دانشکده طب بود و الان به ۷۱ دانشکده طب رسیده‌ایم البته زیادش هم خوب نیست و مهم کیفیتش است.

هاشمی افزود: زمان قبل از انقلاب ۷۰۰ دانشجو در سال داشتیم و الان به ۸۴۰۰ رسیده است و تعداد هیات علمی از ۲۹۰۰ نفر ۲۰ هزار نفر شد.

وزیر بهداشت بیان داشت: علیرغم بی‌مهری‌ها و نگاه طبقاتی به ویژه از جانب سیاسیون مقام نخست منطقه را داریم و نسبت به کشورهایی که پول پارو می کنند موفق در طب بوده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه رتبه ۱۵ دنیا در پیشرفت علم را داریم گفت: ۹۵ درصد داروی کشور را در داخل تولید و ان شاالله امسال صادرات دارو و تجهیزات پزشکی ۱۰ برابر افزایش خواهد یافت.

وزیر بهداشت با بیان اینکه هدف از طرح تحول هدف ارامش بیشتر مردم بود افزود: سقوط ناگهانی نفت و اشتباه در بیمه کردن زیاد افراد همچنین کم کاری شرکای ما سبب شد این طرح با مشکل مواجه شود.

هاشمی با اشاره به اینکه ۸۰۰ میلیون دالار مکمل از ارز دولتی محروم شد بیان داشت:  کمبود والفارین برطرف شد ولی مشکل برای داروی پارکینسون هنوز وجود دارد که این مشکل بر می‌گردد به ۳ ماهی که در کل کشور داد و ستد نبود و وضعیت مشخص نشده بود

وی گفت: نابخشوده‌ترین جرم احتکار دارو است و جرمی بالاتر از این نیست لذا قوه قضاییه لازم است بازدارنده عمل کند تا مشکل در این زمینه کمتر شود.

وزیر بهداست ضمن انتقاد به طرح پزشکان گفت: مجلس هر بار امده سختر عمل کرده و ظلم به فارغ التحصیلان این رشته می‌شودیک جراح قلب تازه ۴۷ سالگی از بخش دولت ازاد می شود و اگر پزشکان کارانه نگیرند ۲ میلیون و ۲۰۰ حقوق آنها است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۲۱۴۳۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان