//
کدخبر: ۲۴۷۲۳ //

وزارت بهداشت در هفته‌ای ‌که گذشت

وزارت بهداشت در هفته‌ای که گذشت با رویدادهای متعددی مواجه بوده که به بیان برخی از این موارد می‌پردازیم.

وزارت بهداشت در هفته‌ای ‌که گذشت

به گزارش فرتاک نیوز، افتتاح اورژانس جدید 2 بیمارستان‌ گلستان تا چند ماه آینده، جزئیات مسمومیت دانشجویان دانشگاه شیراز، کاهش ۲۵ درصدی تلفات جانی ناشی از بیماری‌های غیر واگیر، ١٥ درصد ازدواج‌ها با نابارورى همراه است، کاندیداهای ریاست جمهوری اعلام کنند سلامت اولویت چندم آن‌ها است؟، پزشکان تخصصی را وادار به مدیریت بیمارستان نکنیم بخشی از اخبار وزارت بهداشت در هفته گذشته است.

 

افتتاح اورژانس جدید 2 بیمارستان‌ گلستان تا چند ماه آینده

مشاور وزیر بهداشت و رئیس اورژانس کشور به همراه ریاست دانشگاه گلستان از مرکز فوریت استان و اورژانس در حال ساخت بیمارستان ۵ آذر بازدید بعمل آوردند.

 

کولیوند ساخت بخش اورژانس را در هر دو بیمارستان استاندارد ارزیابی نمود و عنوان کرد: انشاءالله ظرف چند ماه آینده این دو بخش جهت ارائه خدمات به بهره برداری خواهند رسید.

 

 جزئیات مسمومیت دانشجویان دانشگاه شیراز

محمدهادی ایمانیه رئیس دانشگاه علوم پزشکى شیرازبا اشاره به مسمومیت دانشجویان دانشگاه شهید باهنر شیراز گفت: از مجموع ٢٨٤ دانشجو تنها ١٢ نفر به بیمارستان حضرت على اصغر شیراز منتقل شدند که حال عمومى آنها خوب بوده که یا تعدادى از آنها از بیمارستان ترخیص شدند و مابقى به احتمال زیاد امروز مرخص مى شوند.

 

رئیس علوم پزشکى شیراز با اشاره به علت بیمارى دانشجویان گفت: به احتمال زیاد این موضوع یک مسمومیت غذایی بوده البته امکان وجود میکروبى به نام اشیگلانیز وجود دارد که ما نمونه هاى غذایی را براى کشت آزمایشگاهى فرستادیم که در صورت تایید وجود این میکروب دانشجویان باید پنج روز آنتى بیوتیک مصرف کنند.

 کاهش ۲۵ درصدی تلفات جانی ناشی از بیماری‌های غیر واگیر

علی اکبر سیاری معاون بهداشت وزارت بهداشت با اشاره به طرح تحول سلامت و تاثیر آن در روستاهای کشور اظهار داشت: وزارت بهداشت برای همه مردم ایران بسته خدمات بهداشتی تهیه دیده و با مراجعه مردم به مراکز بهداشتی از این خدمات برخوردار می‌شوند.

 

وی تصریح کرد: تدوین برنامه پیشگیری از بیماری‌های غیر واگیر به منظور کنترل عوامل خطر این بیماری‌ها انجام شده و با اجرای آن تا ده سال آینده از ۲۵ درصد مرگ ایرانیان جلوگیری می‌شود.

 

١٥ درصد ازدواج‌ها با نابارورى همراه است

 حسن هاشمی وزیر بهداشت با بیان اینکه سه میلیون زوج نابارور در کشور وجود دارد، گفت: یکی از مشکلات جدی زوج‌های جوان ناباروری است و ١٥درصد ازدواج‌ها با نابارورى همراه است که باید خدمات درمانی لازم به این زوج هاى نابارور ارائه شود.

هاشمى عنوان کرد: ۱۵ مرکز درمانی جدید ناباروری با تعرفه‌های دولتی و با تمرکز بر مناطق محروم امروز به طور همزمان افتتاح شد.

وى با بیان اینکه ۲۸ مرکزی که قبل از این فعال بودند تجهیز و نوسازی شدند، افزود: در جهت حمایت از زوج‌های نابارور، ۸۵ درصد از هزینه‌های درمان ناباروری در این مراکز در قالب طرح تحول سلامت تحت پوشش قرار می‌گیرد و این در حالیست که هنوز بیمه‌ها از درمان ناباروری حمایت کافی ندارند.

 

 کاندیداهای ریاست جمهوری اعلام کنند سلامت اولویت چندم آن‌ها است؟

 ایرج حریرچی با اشاره به نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری، گفت:‌ ما به عنوان خدمت‌گزار مردم در حوزه سلامت به صورت جدی از کاندیداها درخواست داریم که موضع خود را در مورد حوزه سلامت مشخص کنند و اعلام دارند که سلامت مردم اولویت چندم آنها بوده و چه برنامه‌های خاصی در این زمینه دارند.

 

وی درباره انتظار وزارت بهداشت از شوراهای شهر و روستا گفت: اکنون 75 درصد مردم شهرنشین شده اند ، نامزدهای ورود به شوراهای شهر و روستا باید مشخص کنند که در این شرایط جدید چه دیدگاه و برنامه هایی برای تامین سلامت مردم در شرایط جدید دارند، تا با توجه به مطالبات مردم در حوزه سلامت تصمیم گیری برای مردم دقیق تر باشد.

حریرچی افزود: در شهر بزرگی مانند تهران مردم هر روز به طور متوسط 75دقیقه در ترافیک می‌مانند یعنی سالی بیش از 400 ساعت از وقت مردم در ترافیک هدر می رود،اعضای شوراهای شهر باید نشان دهند که برای کنترل معضل شهری ترافیک چه برنامه‌ای دارند.

 

پزشکان تخصصی را وادار به مدیریت بیمارستان نکنیم

حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: حیف است که پزشکان کارامد عرصه تخصصی را به کار مدیریتی اداره بیمارستان وادار کنیم و باید در آینده فرصت بیشتری در استفاده از افراد متخصص داشته باشیم، در بحث آموزش پزشکی اکثر آموزش‌ها تئوری است و باید آموزش عملی هم داشته باشیم که دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این عرصه پیش قدم است.

وزیر بهداشت بیان کرد: در بحث مدیریت و آموزش پزشکی باید با مسئولیت معاونت توسعه، منابع انسانی، بودجه و هزینه شاهد تقویت نیرو‌ها باشیم، باید فرهنگ آموزش ایجاد شود و قرار نیست وقتی تربیت مدیر بیمارستانی داریم پرشک را وارد عرصه مدیریتی کنیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۴۷۲۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان