//
کدخبر: ۱۱۳۴۲۸ //
مدیر نظارت و ارزیابی تجهیزات و ملزومات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه:

دومین مرکز تشخیص و درمان سکته کشور در کرمانشاه راه‌‌اندازی می‌شود

بیمارستان امام‌رضا(ع) کرمانشاه میزبان پیشرفته‌ترین دستگاه آنژیوگرافی کشور می‌باشد.

به گزارش فرتاک نیوز،

دومین مرکز تشخیص و درمان سکته کشور در کرمانشاه راه‌‌اندازی می‌شود.

دکتر تورج شیرزادیان مدیر نظارت و ارزیابی تجهیزات و ملزومات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: با پیگیری‌هایی که در دو سال اخیر در راستای توسعه تجهیزات پزشکی استان کرمانشاه در معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی صورت گرفت.

او افزود: امروز شاهد راه‌اندازی " آنژیوگرافی بای‌پلین" در بیمارستان امام رضا(ع) کرمانشاه بودیم که به محض آماده‌سازی فضای فیزیکی مورد استفاده دستگاه، نصب و مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت. 

 مدیر نظارت و ارزیابی تجهیزات و ملزومات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: این آنژیوگرافی که پیشرفته‌ترین دستگاه حال حاضر در کشور است با اعتباری بالغ بر ۶۵ میلیارد ریال جهت ارتقاء خدمات تشخیصی و درمانی به بیماران خریداری شده است.

شیرزادیان ادامه داد: دستگاه آنژیوگرافی بای پلین در زمینه کارهای تخصصی مداخله‌ای عروق محیطی و قلبی به کار برده می‌شود و از جمله بارزترین ویژگی‌های آن می‌توان به سرعت، دقت و کیفیت بالای این دستگاه اشاره کرد.

او افزود: جدا از ظرفیت و کیفیت بالای این دستگاه که دقت تشخیص و درمان را ارتقاء خواهد داد، کاهش دوز اشعه دریافتی پزشک‌ و بیمار از جمله دیگر مزیت‌های این دستگاه است.  

مدیر نظارت و ارزیابی تجهیزات و ملزومات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: پس از تهران و مشهد، کرمانشاه سومین استان کشور است که آنژیوگرافی بای پلین را خریداری کرده و از امکانات به روز و پیشرفته این دستگاه در تشخیص و درمان سکته و نارسایی‌های عروق محیطی، مغزی و قلبی بهره می‌برد.

شیرزادیان ادامه داد: با خریداری و راه‌اندازی این سه دستگاه جدید ، مدرن و منحصربه‌فرد پزشکی که شامل 'ام آر آی' سه تسلا، آنژیوگرافی بای پلین و دستگاه سی‌تی آنژیو ۲۵۶ اسلایس است؛ به زودی شاهد آغاز به کار اولین مرکز تشخیص و درمان سکته غرب کشور در بیمارستان امام رضا(ع) کرمانشاه خواهیم بود.

او افزود: پس از تهران و چند مرکز معدود دیگر ، کرمانشاه از اولین استان‌های کشور خواهد بود که دارای مرکز تشخیص و درمان سکته حاد است و در این مرکز که دارای به روزترین امکانات و تجهیزات پزشکی، اتاق عمل و مراقبت‌های ویژه است بر روی مباحث تشخیصی گرفتگی عروق و سایر مسائل مرتبط با سکته به صورت تخصصی کار می‌شود.

خبرنگار: طیبه دولت‌آبادی

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۱۳۴۲۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان