//
کدخبر: ۱۰۷۷۳۲ //

حقایقی در مورد بدن مردان

در حالی که زنان به عنوان جنس عاطفی تر شناخته می شوند ولی محققان دریافتند نوزادان پسر واکنش های احساسی و رساتری نسبت به دختران نشان می دهند.

 حقایقی در مورد بدن مردان
به گزارش فرتاک نیوز،

همیشه اطلاع داشتن در مورد جنس مخالف هیجان برانگیز بوده. چه خانم ها و چه آقایان فکر می کنند که اسراری در بدن دیگری نهفته و سعی در کشف این اسرار دارند. در این مقاله حقایقی در مورد بدن مردان افشا شده است.

علت عادت چشم چرانی در مردان

به گفته پرانجال مهتا، روانشناس اجتماعی در دانشگاه کلمبیا نیویورک: در حالی که اغلب تستوسترون را عامل پرخاشگری و خصومت می دانند این هورمون عامل میل جنسی هم هست. و مردان 6 برابر زنان این هورمون را در رگهای خود دارند.

مهتا و همکارانش متوجه شدند که تستوسترون باعث اختلال در منطقه کنترل مغز می شود. در حالی که این مساله هنوز تحت بررسی است ولی ممکن است توضیح بدهد که چرا مردان مانند یک " خلبان خودکار " چشم چرانی می کنند. با این که اغلب وقتی زنی از زاویه دیدشان خارج می شود او را به فراموشی می سپارند.

تمرکز مردان روی راه حل است

در حالی که در بسیاری از مطالعات مشخص شده که زنان رفتارشان همدلانه تر از مردان است، دکتر بریزندین معتقد است که این مساله کاملا درست نیست. سیستم همدلی مغز مردان زمانی پاسخ می دهد که شخصی پریشان بوده یا مشکلش را بیان کند. و منطقه " حل کردن مشکل " سریعا جایگزین مرحله قبلی می شود.

این منطقه مانند موتور جستجوی گوگل تمام مغز را جستجو می کند تا راه حلی برای مشکل بیابد. در نتیجه مردان تمایل بیشتری به حل یک مشکل دارند تا نشان دادن احساس همدلی شان.

مردان بیشتر در معرض تنهایی هستند

به گفته دکتر لوان بریزندین Dr. Louann Brizendine استاد روانشناسی بالینی دانشگاه کالیفرنیا سان فرانسیسکو و نویسند کتاب " مغز مردان " در سال 2010 ، تنهایی می تواند عوارض زیادی بر سلامت و مغز افراد بگذارد، ولی به نظر می رسد مردان مسن بیشتر در معرض این خطرات هستند.

مردان نسبت به زنان تمایل کمتری به حضور در اجتماع دارند که سبب تشدید تنهایی و دوری آن ها از جمع می شود.

مطالعات نشان داده، زندگی با زنان از این نظر برای مردان بسیار مفید است. مردان با روابط پایدار، سالم تر بوده، زندگی طولانی تری داشته و سطح هورمون هایی که باعث کاهش اضطراب می شود در آن ها افزایش پیدا می کند.

همچنین زنان برای غدد جنسی مردان هم مفید هستند. بر اساس مطالعه ای که در زیست شناسی تولید مثل در سال 2009 منتشر شد موش نری که با موش ماده زندگی می کرد نسبت به پسرعموهای تنهایش، مدت زمان بیشتری بارور باقی ماند.

مردان نسبت به زنان عاطفی ترند

در حالی که زنان به عنوان جنس عاطفی تر شناخته می شوند ولی محققان دریافتند نوزادان پسر واکنش های احساسی و رساتری نسبت به دختران نشان می دهند.

مردان بالغ هم کمی واکنش های احساسی قوی تری دارند –ولی فقط قبل از این که متوجه احساساتشان شوند (یعنی به محض اینکه خودشان متوجه نمایش احساساتشان می شوند جلوی خودشان را می گیرند). مطالعه ی که در سال 2008 در مجله روانشناسی اسکاندیناوی منتشر شد و حالات چهره مردان را مورد بررسی قرار می داد مشخص کرد هنگامی که مردان به مرحله آگاهی از احساسات خود می رسند دیگر بروز آن در چهره شان مشاهده نشده و روی چهره شان ماسک می زنند.

در جوانی پسران یاد می گیرند احساساتی که در جامعه " غیرمردانه " شناخته می شود را پنهان کنند. اما سرکوب احساسات در مردان می تواند پاسخ بدن به عکس العمل " جنگ یا گریز" باشد. محققان دانشگاه لوند در سوئد مطالعه ای در سال 2008 انجام دادند و بر اساس آن نظریه ای ارائه کردند که واکنش قوی یک مرد و سرکوب پس از آن او را برای رویارویی با تهدید آماده می کند.

پیری دیر رس

چهره ی مردان، جوانی خود را طولانی تر از یک زن حفظ می کند. در واقع پوست بدن مردان غلظت کلاژن خود را نسبت به سنش خیلی کندتر از دست می دهد، به این معنی که پوست مردان در برابر چین و چروک و افتادگی بسیار مقاوم تر از زنان است.با این حال، به طور کلی به دلیل اینکه مردان نسبت به زنان کمتر مراقب پوست خود هستند، و بیشتر در معرض شرایط خارجی مضر قرار دارند، این برتری طبیعی خود را نسبت به زنان به صفر می رسانند.

توانایی شیر دادن

بله درست خواندید! مردان نیز دارای غددی هستند که می توانند شیر تولید کنند. اما تولید آن نشان دهنده یک اختلال در بدن مردان است.این اتفاق زمانی می تواند رخ دهد که بیش از حد هورمون پرولاکتین تولید شود. که ممکن است نتیجه انواع خاصی از درمان های پزشکی مورد استفاده برای شخص باشد. مثل درمان هایی که برای تحریک قلب، مشکلات غده هیپوفیز و هیپوتالاموس استفاده می شود. همچنین مصرف مواد مخدر و یا گرسنگی شدید می تواند مسبب این اتفاق باشد.

طاسی

شاید برای تان لذت بخش باشد که بدانید تمایل ژنتیکی در کاهش موها توسط کروموزوم X از مادر منتقل می شود، اما این کاملا دلیل طاسی نیست. عوامل دیگری نیز در بدن مردان وجود دارد که کم اهمیت نیستند.

اگر پدر یک مرد طاس باشد، شانس شخص برای از دست دادن موهایش ۶۰٪ افزایش می یابد. فعالیت هورمون های بدن مردان نیز بر فولیکول های مو تاثیر می گذارد به طوری که بدن به تدریج توانایی خود را برای تولید موهای جدید از دست می دهد. استرس و رژیم غذایی نامناسب نیز به طور قابل توجهی خطر ابتلا به طاسی را افزایش می دهد.

سندرم قبل از قاعدگی زنان

این ممکن است برای برخی بسیار شگفت انگیز باشد، که ۲۶٪ مردان نیز سندرم پیش از قاعدگی را تجربه می کنند.در طول این دوره انسان حساس تر، تحریک پذیر و گرسنه می شود. مردان حتی می توانند درد شکم و گرفتگی در عضلات داشته باشند. بدین معنی است که آنها دقیقا علائمی مشابه یک زن را تجربه می کنند.

اصالت زنانه!

همه انسان ها در جهان، وجود خود را به عنوان یک زن آغاز می کنند. کروموزوم های X و Y مسئول تعیین جنسیت فرد هستند. اگر دو کروموزوم X در طول دوره با هم همخوانی داشته باشند، یک دختر تولید می شود؛ اگر کروموزوم های X و Y با یکدیگر متحد شوند، یک پسر ظاهر می شود.در طول ۵-۶ هفته اول، کروموزوم Y غیرفعال است و تا زمانی که فعال شود، جنین به عنوان دختر شروع به رشد می کند. می توان گفت که در ابتدا همه انسان ها مونث هستند.

پوست ضخیم

هورمون تستوسترون در بدن مردان باعث ضخیم شدن پوست آنها می شود. پوست مردان حدود ۲۵٪ ضخیم تر از پوست زنان است. با این حال، پوست مردان درطول عمرشان ضعیف تر می شود، در حالی که ضخامت پوست زنان، تا زمان یائسگی به همان میزان باقی می ماند.

 سیب آدم

آیا تا به حال به آنچه که به نام  سیب آدم معروف است فکر کرده اید، و اینکه چرا این عضو در بدن مردان بزرگتر است؟ سیب آدم در زنان تنها یک برآمدگی کوچک در گردن است  که از غضروف تیروئید ساخته شده و تنها هدف آن محافظت از تارهای صوتی است.

این غضروف تیرویید مسئولیت تولید تن صدای بالاتر از صداهای عادی را برعهده دارد. در دوران نوجوانی یک شخص، زاویه آن در رابطه با غضروف حلقوی تغییر می کند و یک سیب آدم تشکیل می دهد و اصطلاحا منجر به "شکستن" صدای یک فرد می شود. این زاویه در مردان نسبت به زنان کوچکتر است، و این باعث می شود که برآمدگی آن بزرگتر و تن صدای مردان پایین تر باشد.

 تشخیص رنگ

مردان نسبت به زنان سایه های رنگی کمتری را می توانند تشخیص دهند، و دلیل آن واقعا ساده است. تشخیص رنگ توسط سلولهای مخروطی شبکیه تعیین می شود. اطلاعات در مورد رنگها در کروموزوم X موجود است، و به این دلیل که زنان دارای دو کروموزوم X هستند، تعداد سلولهای مخروطی که به طور طبیعی دارند، دو برابر بیشتر از مردان است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۰۷۷۳۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان