//
کدخبر: ۷۸۵۹۴ //

استفاده از «فناوری هسته ای در تولید دام و طیور» به روایت شبکه پرس تی وی

شبکه پرس تی وی با پخش مستند «آفتاب نهان: احشام، طیور و ماهی ها» (The Hidden Sun: Livestock, Poultry and Fish) به بررسی نقش فناوری هسته ای در تولید دام، طیور و آبزیان می پردازد.

استفاده از «فناوری هسته ای در تولید دام و طیور» به روایت شبکه پرس تی وی
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از روابط عمومی شبکه پرس تی وی، این برنامه هفدهمین قسمت از مجموعه «آفتاب نهان» از تولیدات شبکه سحر است. این مجموعه 26 قسمتی به کارگردانی عزیز اسماعیلی و تهیه کنندگی احسان میرزا ابوالحسنی چرخه تولید سوخت هسته ای بومی شده در ایران را همراه با کاربردهای گوناگون فناوری هسته ای و توانمندی های مهندسان و دانشمندان ایرانی در طراحی و ساخت تأسیسات و تجهیزات این صنعت به تصویر کشیده است.

در مستند «آفتاب نهان: احشام، طیور و ماهی ها» با مجری همراه شده و برای خرید ماهی راهی شمال کشور می شویم و طی صحبت های کارشناسان برنامه با اهمیت نقش پروتئین های حیوانی در سبد غذایی انسان ها آشنا می شویم.

در ادامه این برنامه به محدودیت ها و تهدیدات مربوط به این ماده غذایی نظیر تعداد، مقدار و کیفیت آن و برخی بیماری های مربوطه اشاره می شود و موضوع استفاده از فناوری هسته ای در تشخیص و درمان بیماری های دام و طیور و آبزیان مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

این مستند همچنین به بررسی تولید و استفاده از رادیوواکسن ها در کشور پرداخته و آن را عامل بهبود پرورش دام و طیور و آبزیان و در نتیجه تولید بیشتر پروتئین معرفی می کند.

«آفتاب نهان: احشام، طیور و ماهی ها» چهارشنبه 9 اسفند ماه ساعت 07:00 به مدت 25 دقیقه از شبکه پرس تی وی پخش می شود و تکرار آن نیز چهارشنبه ساعت 23:00 ، پنجشنبه ساعت 17:00 ، شنبه ساعت 12:00 و یکشنبه ساعت 03:00 خواهد بود.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۷۸۵۹۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان