//
کدخبر: ۳۱۳۳۱۴ //

تقویت سیستم ایمنی با رابطه زناشویی

محققان به این نتیجه رسیدند که روابط زناشویی تاثیر فوق العاده ای بر تقویت سیستم ایمنی بدن دارد. از فواید رابطه جنسی برای سلامت بدن می توان به کاهش سرماخوردگی اشاره کرد.

تقویت سیستم ایمنی با رابطه زناشویی

رابطه جنسی برای بدن فایده زیادی دارد اما ممکن است خطراتی را هم به همراه داشته باشد اما این رابطه جنسی جزء مواردی است که می تواند سیستم ایمنی را تقویت کند و تغییراتی را در بدن فرد ایجاد کند.

آیا رفتار جنسی افراد روی سیستم ایمنی آن ها موثر است؟

مدت زمان طولانی است که افراد اظهار دارند رابطه جنسی می تواند سیستم ایمنی را تقویت کند و متخصصان در این زمینه گفتگو هایی داشتند و تاثیرات مثبت آن را بیان کردند.

C7dnKJsePpvM

افرادی که به طور منظم رابطه جنسی داشته باشند، احتمالا کم تر از دیگران در معرض بیماری های مختلف قرار می گیرند. محققان در دانشگاه پنسیلوانیا این موضوع را مورد بررسی قرار دادند و به این نتیجه رسیدند افرادی که یک الی دو بار در هفته رابطه جنسی دارند، با توان بیشتری نسبت به افرادی که کمتر از این مقدار دارند، پادتن تولید می کنند.

البته در کنار آن باید غذای سالم مصرف شود، خواب کافی داشته باشند و همچنین فعالیت خود را در سطح نسبتا بالایی نگه دارند.

فواید رابطه جنسی برای بدن

رابطه جنسی می تواند فواید زیادی را برای بدن داشته باشد که شامل موارد زیر است:

کاهش سرماخوردگی:

میزان ایمنوگلوبین A (IgA) در بدن افرادی که طی هفته یک یا دو بار رابطه جنسی دارند، 30 درصد بیشتر است. ایمنوگلوبین، آنتی بادی هایی هستند که در غشای مخاطی ریه ها، سینوس ها، معده و روده ها وجود دارند. میزان زیاد IgA خون کمک می کند افراد از سرما خوردگی در امان باشند زیرا ایمنوگلوین با ویروس ها می جنگد و ایمنی را قوی می کند.

مبارزه با عفونت های باکتریایی:

مردانی که بیشتر رابطه جنسی انجام می دهند، بهتر از بقیه با عفونت های باکتریایی مبارزه می کنند و در نتیجه سیستم ایمنی آن ها قوی تر است و در مقابله با بیماری ها بهتر از بدن دفاع می کنند. البته هنوز هم باید تحقیقات بیشتری انجام شود.

تقویت باروری:

خانم ها نیز می توانند با داشتن رابطه جنسی سیستم ایمنی خود را تقویت کنند و بدن آن ها برای باروری آمادگی بیشتری پیدا کند.

کاهش استرس:

داشتن رابطه جنسی بیشتر با همسر، راهی خوب و مفید برای وقت سپری کردن و به آرامش رسیدن است. رابطه جنسی می تواند حواس تان را از احساسات و افکاری که ذهن و روح تان را درگیر کرده اند پرت کند.

دیگر فواید رابطه جنسی:

  • کاهش فشار خون
  • افزایش میل جنسی
  • بهبود تناسب اندام (زیرا یک نوع ورزش و فعالیت بدنی محسوب می شود)
  • کاهش خطر ابتلا به حملات قلبی
  • کاهش درد بدن
  • کاهش ابتلا به سرطان پروستات
  • بهبود وضعیت خواب

بوسه و نوازش نیز مانند رابطه جنسی پرفایده است؟

تنها رابطه جنسی پرفایده نیست بلکه بوسه و نوازش نیز فایده فراوانی دارد و بوسیدن از طریق بهبود لیپید های خون، بر کلسترول و ریسک بیماری قلبی اثر گذاشته و به سلامت قلب کمک می کند. بوسیدن سبب کاهش استرس و کاهش آلرژی و کاهش واکنش التهابی سیستم ایمنی می شود.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۱۳۳۱۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان