//
کدخبر: ۴۳۶۵۸۸ //

۵ افسانه کاهش وزن که نباید آنها را باور کنید

آیا ورزش با کاهش وزن برابری می کند؟ در اینجا جواب سوال را پیدا کنید

5 افسانه کاهش وزن که نباید آنها را باور کنید
به گزارش فرتاک نیوز،

اگر 100 درصد از ظاهر بدن خود راضی نیستید، ممکن است وسوسه انگیز باشد که به آخرین راه حل سریع وسوسه شوید اغلب یک رژیم غذایی یا تمرین ورزشی سخت است فکر کنید.
با این حال، خبر خوب این است که در حالی که هیچ گلوله جادویی وجود ندارد، جابجایی آن کیلوهای اضافی واقعاً نیازی به کشش ندارد. برای اثبات آن، ما پنج افسانه رایج کاهش وزن را از بین برده ایم.

1- باید روی چربی شکمم تمرکز کنم

متخصص تغذیه و رژیم درمانی در شیراز می‌گوید: «همه ما در مورد رژیم‌های غذایی شگفت‌انگیزی خوانده‌ایم که قول می‌دهند شکمی صاف‌تری به ما بدهند. اما محل حمل وزن تا حد زیادی توسط ژن ها و جنسیت شما تعیین می شود و نمی توانید چربی را در نواحی مورد نظر کاهش دهید. گفته می‌شود، وقتی وزن کم می‌کنید، از "نقاط مشکل" شما بیشتر قابل توجه خواهد بود.
برای افزایش چربی سوزی نهایی، یک رژیم غذایی سالم و متعادل داشته باشید و اندازه وعده های غذایی را کنترل کنید. همچنین، ترکیبی از فعالیت‌های هوازی، مانند HIIT، دویدن یا شنا را انجام دهید و تمرین‌های تقویتی مانند وزنه‌برداری یا استفاده از وزن بدن خود را در تمرینات ورزشی، مانند فشارهای فشاری و لانژ، انجام دهید. هر هفته حداقل 150 دقیقه ورزش هوازی با شدت متوسط ​​داشته باشید و حداقل دو بار تمرینات قدرتی انجام دهید. این علم موشک نیست، اما بهترین راه برای لاغری در تمام نقاط، از جمله اطراف شکم است.

2- ورزش مساوی کاهش وزن نیست

5 افسانه کاهش وزن که نباید آنها را باور کنید

اگر می‌خواهید چاق شوید، باید آنچه می‌خورید را تغییر دهید هیچ راه حلی برای آن وجود ندارد. اما ورزش کالری می سوزاند، بنابراین اگر به دنبال کاهش چربی هستید، منطقی است که بیشتر از آن استفاده کنید.
همچنین، افزودن بافت عضلانی به بدن با تمرینات قدرتی راهی است که می توانید میزان متابولیسم خود را افزایش دهید – که به این معنی است که در تمام مدت کالری بیشتری می سوزانید، چه در حین ورزش و چه در حالت استراحت. این به شما کمک می کند تا وزن خود را کاهش دهید و وزن خود را حفظ کنید، بدون اینکه همیشه مراقب آنچه می خورید باشید. ورزش کردن بدن شما را نیز زیباتر و خوش فرم تر می کند.

3- برای کاهش وزن باید از مصرف کربوهیدرات اجتناب کنم

آخرین شواهد علمی تأیید می‌کند افرادی که غذاهای غنی از کربوهیدرات‌های نشاسته‌ای مصرف می‌کنند، در واقع کنترل وزن خود را آسان‌تر می‌کنند. کربوهیدرات ها می توانند شما را سیر کنند و از گرسنگی جلوگیری کنند و گرم به گرم نیمی از کالری چربی دارند.
شما باید حدود نیمی از کالری روزانه خود را از غذاهای غنی از کربوهیدرات دریافت کنید. اما به سراغ نسخه‌های سبوس‌دار مانند برنج قهوه‌ای و ماکارونی سبوس‌دار بروید – آنها بیشتر فیبر و مواد مغذی خود را بر خلاف نسخه‌های سفید تصفیه شده حفظ می‌کنند و به حفظ سلامت سیستم گوارش شما کمک می‌کنند و از نفخ شکم جلوگیری می‌کنند.
همچنین برای درمان نفخ مقاله درمان سریع نفخ و صاف کردن شکم در 24 ساعت در وب سایت پی جو مطالعه کنید.
اندازه قسمت های ساعت: یک وعده به اندازه توپ تنیس (حدود 150 گرم) پاستا، برنج، رشته فرنگی، کوسکوس یا سایر غلات پخته شده داشته باشید. یک مشت یا پنج قاشق غذاخوری (30 گرم) غلات صبحانه سبوس دار؛ یک عدد سیب زمینی به اندازه ماوس کامپیوتر (180 گرم)؛ یک تا دو تکه نان سبوس دار.

4- رژیم های غذایی هرگز کارساز نیستند

5 افسانه کاهش وزن که نباید آنها را باور کنید

ممنوع کردن غذاهای مورد علاقه، حذف گروه‌های غذایی یا پیروی از برنامه‌ای که آنقدر کم کالری است که باعث می‌شود احساس گرسنگی کنید، بعید است برای مدت طولانی مؤثر باشد. و اگر «رژیم غذایی» شما نقطه پایانی داشته باشد، می توانید به عادات غذایی قدیمی برگردید و وزن خود را دوباره به دست آورید.
بهترین برنامه کاهش وزن صرفاً شامل دریافت کالری کمتر از نیاز شماست. با کمی کمتر غذا خوردن یا کمی بیشتر ورزش، بدن شما شروع به استفاده از ذخایر چربی خود می کند. 
کاهش وزن معقول 1 تا 2 کیلو در هفته است. برای از دست دادن 1 پوند (0.5 کیلوگرم) چربی، باید 3500 کالری کسری کالری ایجاد کنید که معادل کاهش 500 کالری دریافتی در روز است. اما برنامه غذایی شما باید درازمدت پایدار باشد، با تنوع غنی از غذاهای طبیعی کامل و غذاهای کمتر فرآوری شده.

5- افزایش وزن بعد از 40 سالگی اجتناب ناپذیر است

باکلی می گوید: بعد از حدود 30 سالگی، بدن شما به طور طبیعی شروع به از دست دادن بافت عضلانی به میزان حدود 3 تا 5 درصد در سال می کند. این روی سطح قدرت و شکل بدن شما تأثیر می گذارد و سرعت متابولیسم شما را کاهش می دهد، به این معنی که برای حفظ همان سطوح چربی بدن باید کالری کمتری مصرف کنید.
اما مجبور نیستید شروع به محدود کردن کالری دریافتی خود کنید - ورزش راه حل است، به ویژه تمرینات قدرتی در باشگاه. با سنگین ترین وزنه هایی که می توانید برای حداکثر 10-15 تکرار ورزش کنید. به خاطر داشته باشید که سن به خودی خود تنها دلیلی نیست که افراد با افزایش سن، حفظ اندام خود را سخت تر می کنند. ممکن است به دلیل تعهدات کاری و خانوادگی در مقایسه با بیست سالگی، زمان کمتری داشته باشید. بنابراین مهم است که یک برنامه تمرینی واقع بینانه داشته باشید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۳۶۵۸۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان