//
کدخبر: ۴۳۳۹۰۵ //

۱۰ کیلو لاغری در یک ماه با رژیم غذایی یک ماهه!

رژیم‌های زیادی هستند که ادعا می‌کنند وزن شما را در کوتاه‌مدت کاهش می‌دهند، اما حقیقت این است که بسیاری از این رژیم‌ها برای سلامتی مضر هستند و تاثیر زیادی بر کاهش وزن ندارند.

۱۰ کیلو لاغری در یک ماه با رژیم غذایی یک ماهه!
به گزارش فرتاک نیوز،

کم کردن وزن در کوتاه‌مدت، برای افرادی که دچار اضافه وزن و چاقی هستند، مثل رویایی شیرین و دست نیافتنی به نظر می‌رسد. رژیم‌های سخت معمولا عوارض بیشتری دارند و از همین رو از نظر متخصصان چندان اجرایی به نظر نمی‌رسند. اما کم کردن ۱۰ کیلو از وزن شما آن هم در یک ماه آن‌چنان که به نظر می‌رسد، سخت نیست.

بهترین رژیمی که به شما کمک می‌کند تا در یک ماه ۱۰ کیلو کم کنید

برای کم کردن وزن باید در کنار کاهش مصرف مواد غذایی مضر، ویتامین‌ها و مواد مغذی مورد نیاز بدن را تامین کنید. انتخاب مواد غذایی مناسب در کنار حذف خوراکی‌های مضر به شما کمک می‌کند تا راحت‌تر وزن خود را کاهش دهید. در ادامه می‌توانید با مهم‌ترین نکاتی که برای کاهش وزن ۱ ماهه به آن‌ها نیاز دارید، آشنا شوید.

۱- غذاهای مضر را از رژیم غذایی خود حذف کنید

اضافه وزن معمولا در اثر مصرف خوراکی‌های مضر و پرکالری ایجاد می‌شود. زمانی که غذاهای مضر و پرکالری، خوراکی‌های شیرین و چربی‌های مضر را از سبد رژیم غذایی خود حذف کنید، قطعا راحت‌تر می‌توانید وزن خود را کاهش دهید. به خاطر داشته باشید که برای کاهش وزن باید فست‌فودها، انواع چیپس و غذاهای فرآوری‌شده، نوشابه‌های گازدار و انواع شیرینی به طور کامل حذف شوند.

۲- از سبزیجات به میزان بیشتری استفاده کنید

سبزیجات سرشار از مواد مغذی هستند و فواید زیادی برای سلامتی دارند. فیبر موجود در سبزیجات موجب می‌شود تا احساس سیری بیشتری را تجربه کنید. سعی کنید در هر وعده، نیمی از بشقاب خود را با سبزیجات تازه و غیر نشاسته‌ای پر کنید. متخصصین توصیه می‌کنند که روزانه از چهار وعده سبزیجات استفاده کنید. برخی از بهترین سبزیجات برای کاهش وزن کلم بروکلی، گل کلم، مارچوبه و هویج هستند.

۳- پروتئین بیشتری مصرف کنید

کاهش مصرف چربی و غذاهای مضر و جایگزین کردن آن با پروتئین‌های مفید و سبزیجات تازه به افزایش احساس سیری و عضله‌سازی کمک می‌کند. برای تامین پروتئین مورد نیاز بدن می‌توانید از سینه مرغ، سینه بوقلمون، تخم‌مرغ، ماهی، لوبیا، توفو، ماست یونانی و گاهی‌اوقات گوشت بدون چربی استفاده کنید.

۴- مصرف شکر و کربوهیدرات‌های ساده را کاهش دهید

اگر واقعا قصد دارید وزن خود را کاهش دهید، قبل از هر چیزی باید مصرف انواع شیرینی و کربوهیدرات‌های ساده را قطع کنید. هر چقدر از شیرینی و نان‌های ساده و بدون سبوس کمتر استفاده کنید، وزن شما راحت‌تر کاهش پیدا می‌کند. سعی کنید به جای شیرینی و کربوهیدرات ساده از غلات کامل، میوه‌ها و سبزیجات استفاده کنید. می‌توانید از نان‌های سبوس‌دار به مقدار کم در رژیم روزانه استفاده کنید.

۵- در طول روز آب بیشتری بنوشید

نوشیدن آب و آبرسانی به بدن موجب کاهش اشتها می‌شود و میل شما به غذا خوردن را کاهش می‌دهد. در یک رژیم غذایی یک ماهه و اصولی باید روزانه حداقل ۸ لیوان آب بنوشید. نوشیدن آب نه تنها بدن شما را هیدراته می‌کند، بلکه موجب بهبود عملکرد سیستم گوارش و کاهش نفخ می‌شود.

۶- در رژیم غذایی یک ماهه باید هر روز ورزش کنید

برای کاهش وزن باید در کنار رعایت رژیم غذایی، فعالیت بدنی داشته باشید و به طور مرتب ورزش کنید. سعی کنید روزانه حداقل ۳۰ دقیقه ورزش کنید. اگر واقعا تناسب اندام برایتان اهمیت دارد، لازم است ورزش را به یک عادت روزانه تبدیل کنید. می‌توانید روزانه نیم ساعت پیاده‌روی کنید و یا دوچرخه‌سواری، شنا و یوگا را امتحان کنید. زمانی که بدن شما تحرک کافی داشته باشد، شروع به سوزاندن کالری‌های اضافه می‌کند و راحت‌تر وزن خود را کم خواهید کرد.

۷- در رژیم غذایی یک ماهه باید استراحت کافی داشته باشید

خواب کافی برای کاهش وزن ضروری است و بر هورمون‌های شما تاثیر می‌گذارد. اگر قصد دارید وزن خود را کاهش دهید، باید شب‌ها ۷ تا ۸ ساعت بخوابید. خواب کافی موجب جلوگیری از افزایش وزن و همچنین افزایش متابولیسم بدن می‌شود. تحقیقات نشان می‌دهد که کمبود خواب موجب پرخوری می‌شود و میل شما به مصرف خوراکی‌های مضر را افزایش می‌دهد.

۸- به جای برنج سفید از برنج قهوه‌ای استفاده کنید

مصرف برنج سفید به مقدار زیاد جایی در رژیم‌های لاغری ندارد. برای کاهش وزن بهتر است به جای برنج سفید یا معمولی از برنج قهوه‌ای که دارای سبوس است استفاده کنید.

۹- نوشیدنی‌های کافئین‌دار و الکلی را کنار بگذارید

یکی دیگر از نکاتی که باید در رژیم‌های لاغری به آن توجه کنید، کنار گذاشتن نوشیدنی‌های کافئین‌دار و الکلی است. سعی کنید مصرف قهوه شیرین، چای و نوشیدنی‌های الکلی را کنار بگذارید یا خیلی محدود کنید.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۳۳۹۰۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان