//
کدخبر: ۷۸۵۸۹ //
هیسپان بررسی می کند؛

ماجرای قتل «برتا کاسیرس»

برتا کاسیرس، فعال محیط زیست هندوراسی است که به خاطر اقداماتش در دفاع از حقوق بومیان منطقه به طرز ناشناسی به قتل می رسد. هیسپان تی وی در مستندی کوتاه به یادآوری این موضوع پرداخته است.

ماجرای قتل «برتا کاسیرس»
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از روابط عمومی شبکه هیسپان تی وی، مستند ده دقیقه ای «برتا کاسیرس: 2 سال بدون عدالت» درباره مرگ یک فعال محیط زیست هندوراسی است که برای از بین نرفتن زمین های بومیان این کشور با شرکت های چند ملیتی که به عناوین مختلف سد سازی و احداث کارخانجات صنعتی، این زمین ها را تصاحب می کردند؛ مبارزه می کرد.

کاسیرس در ماه مارس ۲۰۱۶ در خانه‌اش بوسیله افراد مسلحِ ناشناس و پس از سال‌ها تهدید به مرگ‌، به‌قتل می رسد. برتا کاسیرس در سطح ملی و بین المللی بخاطر اقداماتش به عنوان حافظ محیط زیست که برای بازشناسی حقوق بومیان مبارزه می کرد شناخته شده بود. او در سال 2015  جایزۀ ارزشمند گلدمن Goldman برای حفظ محیط زیست که عالی ترین نشان بین المللی برای بازشناسی فعالان محیط زیست است را دریافت کرده بود.

مستند «برتا کاسیرس: 2 سال بدون عدالت» محصول دفتر تولید برنامه های هیسپان به مدت 10 دقیقه روز پنج شنبه ساعت 9:15 به وقت تهران به روی آنتن می رود و در روز جمعه ساعت 3:45 بازپخش خواهد شد.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۷۸۵۸۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان