//
کدخبر: ۳۹۲۸۰۶ //

سرنوشتی عجیب که برای کوهنورد ۳۰ ساله رقم خورد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی از نجات کوهنورد ۳۰ ساله در ارتفاعات راستوند شهرستان شازند توسط نجاتگران این جمعیت خبر داد.

سرنوشتی عجیب که برای کوهنورد 30 ساله رقم خورد
به گزارش فرتاک نیوز،

علیرضا شهرجردی اظهار کرد: ساعت ۱۵ روز گذشته، هشتم فروردین ماه، طی تماس تلفنی نیروی انتظامی با مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال احمر مبنی بر گیر افتادن کوهنورد ۳۰ ساله در ارتفاعات راستوند شهرستان شازند گزارش داده شد.

وی افزود: با توجه به شرایط نامساعد جوی و بارش باران و مه غلیظ در منطقه مذکور پس از هماهنگی های انجام شده بلافاصله تیم ۶ نفره امداد و نجات کوهستان جمعیت هلال احمر شهرستان شازند در کمترین زمان ممکن با تجهیزات تخصصی مورد نیاز به منطقه اعزام شدند.

شهرجردی بیان کرد: پس از جستجو و مشخص شدن موقعیت جغرافیایی کوهنورد گرفتار در ارتفاعات ۲۵۰۰ متری راستوند، فرد مورد نظر که به دلیل مه از مسیر اصلی خارج شده بود، با تثبیت کارگاه امداد و نجات و با تلاش نجاتگران بالاکشی و سپس با سلامت کامل به پایین کوه انتقال داده شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی گفت: این عملیات نفس گیر حدودا ۴ ساعت به طول انجامید و نجاتگران توانستند با بکارگیری تخصص و تجهیزات لازم در حداقل زمان به فرد گرفتار دست یافته و وی را به سلامت نجات دهند.

شهرجردی ضمن قدردانی از عوامل امدادی این عملیات گفت: از مردم خواستاریم صعود به کوه و طبیعت گردی را به زمان بهتری با شرایط مساعد جوی موکول کرده و از صعود انفرادی و بدون تجهیزات مورد نیاز جدا خودداری کنند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۹۲۸۰۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان