//
کدخبر: ۳۸۷۱۷۶ //

۲ کوهنورد کرمانشاهی بر فراز بام آفریقا ایستادند

آرش نظری و مسعود اکبری دو کوهنورد کرمانشاهی به قله 5895 متری کلیمانجارو به عنوان بام آفریقا صعود کردند.

2 کوهنورد کرمانشاهی بر فراز بام آفریقا ایستادند
به گزارش فرتاک نیوز،

آرش نظری پس از صعود به این قله در گفت و گویی، با اشاره به صعود یک تیم کوهنوردی از ایران به این قله، اظهار کرد: تیم ما روز 20 بهمن ماه از فرودگاه امام خمینی(ره) عازم دوحه قطر شد و پس از یک روز این شهر را به مقصد تانزانیا ترک کردیم.

وی ادامه داد: پس از رسیدن به تانزانیا چند روزی را در شهر آروشا در نزدیکی دارالسلام پایتخت تانزانیا اقامت کردیم تا برای صعود آماده شویم.

این کوهنورد کرمانشاه ادامه داد: پس از چند روز برنامه صعود را با استقرار در بیس کمپ کلیمانجاور آغاز کردیم و در ادامه برای رسیدن به قله از کمپ اول و داخل جنگل‌های بکر و بزرگ با هوایی مرطوب و سنگین حرکت خود را ادامه دادیم.

وی تصریح کرد: با رسیدن به کمپ چهارم و ارتفاع 4700 متری وارد منطقه‌ای کوهستانی و هوایی بسیار سنگین شدیم که سرمای بسیار زیادی داشت.

نظری خاطرنشان کرد: علیرغم اینکه کلیمانجارو در آفریقا و منطقه‌ای گرمسیر واقع شده، اما هرچه به قله آن نزدیکتر می‌شدیم، هوای آن بسیار سردتر می‌شد.

وی اضافه کرد: از کمپ چهار برای رسیدن به قله، مسیری با شیبی بسیار تند و سنگین و غیرقابل پیش‌بینی در پیش داشتیم و زمانی که به ارتفاع پنج هزار متری رسیدیم، دمای هوا هم به منفی 25 درجه رسید.

این کوهنورد کرمانشاهی اعلام کرد: سرانجام پس از چند روز پیمایش ساعت 9 صبح روز 28 بهمن روی قله 5895 متری کلیمانجاور ایستادیم.

وی در پایان گفت: تیم ایرانی صعود کننده به این قله یک تیم 17 نفره بود که در این میان من و آقای مسعود اکبری از کرمانشاه حضور داشتیم و با قدرت و موفقیت روی بام آفریقا ایستادیم.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۸۷۱۷۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان