//
کدخبر: ۳۴۶۱۰۶ //

ترفند عجیب دو خواهر برای کلاهبرداری

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان از دستگیری دو خواهر که با جعل مدارک، یک دستگاه خودروی خارجی را به نام خود سندزده و به قیمت ۱۸ میلیارد ریال به فرد دیگری فروخته بودند،خبر داد.

ترفند عجیب دو خواهر برای کلاهبرداری
به گزارش فرتاک نیوز،

سرهنگ حسین تُرکیان اظهار داشت: در پی شکایت یکی از شهروندان به پلیس آگاهی استان اصفهان مبنی بر اینکه خودروی توقیف شده وی توسط فرد ناشناسی با مدارک جعلی ترخیص شده است موضوع در دستور کار ویژه کارآگاهان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی‌های تخصصی صورت گرفته مشخص شد، همسر این فرد به دلیل اختلافی که با وی داشته مهریه خود را به اجرا گذاشته و بر اساس حکم مرجع قضائی خودروی این فرد که از ارزش بالایی برخوردار بود توقیف و به پارکینگ منتقل می‌شود و بعد از یک سال اختلاف این زوج رفع شده و برای ترخیص خودرو به پارکینگ مراجعه می‌کنند اما با تعجب می‌بینند که خودروی آنها توسط فرد ناشناسی با استفاده از مدارک جعلی ترخیص شده است.

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان گفت: با رصد هوشمندانه کارآگاهان و استعلامات صورت گرفته در نهایت مشخص شد وکالت نامه‌ای جعلی بین فرد شاکی و یک خانم تنظیم و سپس این خانم با در دست داشتن وکالتنامه مربوطه و جعل نامه اداره اجرایی اسناد رسمی مبنی بر رفع بازداشت خودروی مذکور و همچنین اخذ نامه ترخیص خودرو از یگان توقیف کننده، مدارک را جهت ترخیص خودرو به دفتر خدمات انتظامی ارائه و خودرو را ترخیص کرده است.

وی ادامه داد: در تحقیقات بیشتر مشخص شد فرد مذکور پس از ترخیص خودرو آن را به نام خواهر خود منتقل و او نیز این خودرو را به مبلغ ۱۸ میلیارد ریال به فرد دیگری فروخته و به صورت قطعی انتقال داده است.

سرهنگ تُرکیان تصریح کرد: با تلاش‌های صورت گرفته خریدار خودرو شناسایی و پس از تائید خرید خودرو از خواهران مذکور تحقیقات گسترده و رصد هوشمندانه ای برای شناسایی و دستگیری این متهمان انجام گرفت و در نهایت محل سکونت خواهران جاعل در شهر مشهد شناسایی شدند که بلافاصله کارآگاهان پس از اخذ نیابت قضائی به این شهر عزیمت کرده و متهمان را در عملیاتی ضربتی دستگیرکردند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه متهمان پس از دستگیری برای انجام اقدامات قانونی تحویل مرجع قضائی شهر مشهد شده و با قرار مناسب روانه زندان شدند گفت: این پرونده همچنان مفتوح بوده و تحقیقات به منظورابعاد بیشتری از این جرم توسط کارآگاهان کماکان ادامه دارد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۴۶۱۰۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان