//
کدخبر: ۳۲۹۶۵۹ //

شناسایی کلاهبردان حرفه ای در غرب تهران / رازی که در پرند فاش شد!

زن و شوهر جوانی که از مردم به دلیل واردات خودرو های لوکس 130 میلیارد تومان کلاهبرداری کردند، پس از 3 سال بازداشت شدند.

شناسایی کلاهبردان حرفه ای در غرب تهران / رازی که در پرند فاش شد!
به گزارش فرتاک نیوز،

تابستان سال 1398، چند مالباخته با مراجعه به یکی از دادسراهای تهران از کلاهبرداری 130میلیارد تومانی خبر دادند و گفتند:  یک هفته قبل زن و مرد جوانی به بهانه وارد کردن خودروهای مزدا از ما مبالغ هنگفتی گرفتند اما چند روز پس از واریز پول به ناگهان کلاهبرداران ناپدید شدند.

بازپرس پرونده پس از اظهارات مالباختگان به ماموران پلیس دستور داد تا تحقیقات را برای شناسایی و دستگیری کلاهبرداران آغاز کنند.

ماموران پلیس در شروع تحقیقات پس از چند روز رصد اطلاعاتی هویت و مخفیگاه متهمان را شناسایی کردند. اقدامات فنی نشان داد، کلاهبرداران زن و شوهر هستند و با تاسیس شرکتی  به عنوان واردات خودروهای لوکس در میدان محنی از 70 مالباخته 130 میلیارد تومان کلاهبرداری کردند.

فرار زن و شوهر کلاهبردار از تهران

تیم پلیسی پس از دریافت این اطلاعات با دستور بازپرس پرونده به مخفیگاه کلاهبرداران واقع در غرب تهران اعزام شدند اما متهمان قبل از حضور پلیس به شمال کشور گریختند و تا سال 1400 متواری بودند.

تحقیقات بعد از 2 سال ادامه داشت تا اینکه سال 1400 ماموران پلیس زن و شوهر کلاهبردار را در پرند ردیابی کردند. تعقیب و مراقبت متهمان آغاز شد. عقربه ها ساعت 13 بعد از ظهر را نشان میداد. ماموران پلیس در یک عملیات پیچیده  متهم اصلی پرونده را به نام داریوش در خیابان اصلی پرند بازداشت کردند اما همسرش فریبا در هیاهو خیابان بازهم متواری شد.

دستگیری و اعترافات زن و شوهر

بادستور بازپرس پرونده تحقیقات برای دستگیری فریبا در پرند آغاز شد. در گام نخست ماموران پلیس ورودی و خروجی شهر پرند را زیرچتر اطلاعاتی گرفتند و گشت زنی های شبانه روزی را آغاز کردند. 2 روز بعد ماموران پلیس فریبا را نیمه شب در یکی از خیابان های پرند مشاهده و بازداشت کردند.

متهمان به اداره پلیس آگاهی منتقل شدند. کلاهبرداران در بازجویی ها به جرم خود مبنی بر کلاهبرداری از 70 نفر به عنوان واردات خودرو های لوکس اعتراف کردند. همچنین مالباخته ها با حضور اداره پلیس آگاهی کلاهبرداران را شناسایی کردند.

بنابراین گزارش، پرونده متهمان جهت سیرمراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شد.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۲۹۶۵۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان