//
کدخبر: ۲۵۵۸۹۳ //

دختربچه «هلیلانی» افسرده نبوده است/ سپاه فراتر از ماموریت خود اقدامات انجام داده است

دادستان عمومی و انقلاب استان ایلام گفت: با توجه به بررسی‌های انجام شده، فعلا علت مرگ مشکوک دختر بچه‌ی «هلیلانی» خودکشی اعلام شده و جواز دفن صادر شده است.

دختربچه «هلیلانی» افسرده نبوده است/ سپاه فراتر از ماموریت خود اقدامات انجام داده است
به گزارش فرتاک نیوز،

چند روزی است که موضوع خودکشی دختر بچه هلیلانی نقل تمام رسانه‌های محلی و ملی است و شائبه‌ها و نقد و نظرهای متفاوتی در خصوص خودکشی این دختر وجود دارد. در همین راستا افشار خسروی زاد دادستان عمومی و انقلاب استان ایلام عصر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ایلام، گفت: با بررسی‌های به عمل آمده فعلا علت مرگ مشکوک متوفیه به استناد گزارش پزشکی قانونی خودکشی اعلام شده و جواز دفن مرحومه صادر شده است.

وی افزود: مشکلات و ناهنجاری‌های اجتماعی یک روزه به وجود نمی‌آیند و در بستر زمان به طور مستمر تکرار، تا تبدیل به یک فرهنگ می‌شوند. این موضوع خودکشی در ایلام هم یک شبه بوجود نیامده و در گذر زمان به یک آسیب اجتماعی تبدیل شده است و علل و عوامل مختلف در آن دخیل است. 

دادستان ایلام خاطر نشان کرد: آسیب اجتماعی و ناهنجاری‌هایی از قبیل خودکشی را نمی‌توان فرهنگ یک جامعه قلمداد کرد ارزش‌های اجتماعی منطبق بر آموزه‌های شرع مقدس اسلام فرهنگ غنی مردمان محبوب استان ایلام تشکیل داده است و تعمیم خودکشی نوجوانی مظلوم ناشی از مشکلات عدیده اقتصادی به فرهنگ یک جامعه فرهیخته قابل پذیرش نیست. 

وی تصریح کرد: پدر این خانواده دارای معلولیت جسمی و تحت پوشش بهزیستی است، با کمال تاسف باید بگویم این خانواده در اتاقکی ۲۰ الی ۳۰ متری که متعلق به عموی دختر است و در راه خدا رایگان در اختیارشان گذاشته شده است زندگی می‌کنند و غیر از دریافت مستمری بهزیستی و یک راس گاو که باز هم متعلق به عموی این دختر است منبع درآمدی ندارند و مستندی دال بر افسردگی این دختر ارائه نشده است.

خسروی زاد بیان داشت: هر چند اگر افسردگی را عامل این خودکشی بدانیم در این پرونده باز سر منشا آن فقر است.

وی افزود: این روستا از ابتدایی‌ترین خدمات بهداشتی و درمانی محروم است. فاقد امکاناتی از قبیل لوله کشی آب، گاز، جاده دسترسی، خدمات بهداشتی، آنتن دهی تلفن همراه، تلفن ثابت و  .... است و رفع مشکلات این روستا و روستاهای مشابه که در آن منطقه هستند، با شعار و ابلاغ مصوبات غیر قابل اجرا حل نمی‌شود. می‌طلبد مسوولین محترم استانی که داعیه خدمت را دارند سری به گلدره بزنند تا ببینند این مردم از ابتداییترین حقوق اساسی محروم هستند.

وی با رد برخی انتقادات از سپاه، عنوان کرد: سپاه بعنوان یک نیروی نظامی و انقلابی وظیفه ساخت شبکه بهداشت و راه سازی و ... را ندارد هر چند در طول سال‌های اخیر سپاه پاسداران با توان نیروی مقاومت بسیج ثابت کرده که فراتر از وظایف خود عمل کرده و با تخصیص بودجه‌های فرهنگی در قالب طرح محرومیت‌زدایی همپای دولت‌ها و حتی فراتر خدمت‌گزاری کرده است. انتقاد از سپاه در این خصوص منطقی نیست. این یک آسیب اجتماعی است و مسوولان آن مشخص و تعریف شده‌اند؛ دستگاه قضایی استان به عنوان احیا کننده حقوق عامه در پرتو منویات مقام معظم رهبری و دستورات ریاست معظم قوه‌ قضائیه، دادستان محترم کل کشور و تاکید رئیس کل محترم دادگستری استان اقدامات مقتضی را انجام خواهد داد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۵۵۸۹۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان