//
کدخبر: ۳۸۲۸۴۷ //

بحران غذایی، تهدیدی بزرگ برای جهان

جهان ممکن است با بدترین بحران غذایی در دهه‌های اخیر مواجه شود.

 بحران غذایی، تهدیدی بزرگ برای جهان
به گزارش فرتاک نیوز،

کارشناسان به میزبانی مجمع جهانی اقتصاد، روش تولید، پردازش، مصرف و دفع مواد غذایی را از طریق مشارکت‌ها و سرمایه‌گذاری‌های چندجانبه تغییر می‌دهند.

این کار با هدف تضمین شمول اقتصادی و اجتماعی با تمرکز بر زنان و جوانان انجام می‌شود، در عین حال هدف آن ارائه غذاهای سالم، مغذی و ایمن به روشی است که از سیاره ما محافظت، منابع طبیعی را حفظ و در برابر شوک‌های آینده انعطاف‌پذیری ایجاد کند.

جهان ممکن است با بدترین بحران غذایی در دهه‌های اخیر مواجه باشد که ناشی از اثرات مواردی مانند تغییرات آب‌وهوایی و درگیری‌هایی مانند جنگ در اوکراین، تشدید افزایش سرسام‌آور قیمت غذا و انرژی و گرسنگی شدید است.

در حال حاضر سیستم‌های غذایی پیچیده و ناپایدار هستند. غذای کافی برای تغذیه جهان تولید می‌شود اما ۸۱۱ میلیون نفر و بیش از ۱۰ درصد از جمعیت جهان، همچنان هر شب گرسنه به خواب می‌روند.

سیستم غذایی جهانی یکی از بزرگترین منابع گازهای گلخانه‌ای در جهان است. در سطح جهانی، تولید غذا با ۷۰ درصد از بین‌ رفتن تنوع زیستی در خشکی مرتبط است. با افزایش جمعیت انسانی، این تاثیرات افزایش خواهند یافت.

تغذیه پایدار جمعیت جهانی ۹.۷ میلیارد نفری تا سال ۲۰۵۰، در حالی که اهداف توسعه پایدار سازمان ملل‌متحد برآورده می‌شود، به سیستم‌های غذایی فراگیر، پایدار، کارآمد، مغذی و سالم نیاز دارد.

سیستم‌های غذایی باید جمعیت رو به رشد را در محدوده‌های سیاره‌ای تغذیه کنند. تحول ضروری سیستم‌های غذایی ما مبتنی بر همکاری موثر است.

اتحاد اقدام غذایی با وارد کردن مجموعه‌ای قوی و متنوع، بستری منحصربه‌فرد برای تسهیل این همکاری فراهم می‌کند و طرح‌های نوآورانه سیستم‌های غذایی را برای حمایت از مسیرهای ملی، ادغام زنجیره‌های ارزش و توانمندسازهای اکوسیستم تسریع می‌بخشد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۸۲۸۴۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان