//
کدخبر: ۳۵۸۱۱۵ //

وقوع ۲ انفجار در محل استقرار نیروهای آمریکایی در شرق دیرالزور

منابع خبری از شنیده شدن صدای دو انفجار در محل حضور نیروهای اشغالگر آمریکا در میدان نفتی «العمر» در شرق دیرالزور سوریه خبر دادند.

وقوع 2 انفجار در محل استقرار نیروهای آمریکایی در شرق دیرالزور
به گزارش فرتاک نیوز،

 دوشنبه‌شب دو انفجار پیاپی در میدانی نفتی «العمر» در شرق دیرالزور، جایی که نیروهای اشغالگر آمریکا از آن به عنوان پایگاه نظامی خود استفاده می‌کنند، به وقوع پیوست.

یک منبع امنیتی نزدیک به ائتلاف آمریکایی مدعی شد که این انفجارها در حین تمرینات نظامی نیروهای ائتلاف و عناصر «قسد» رخ داده است.

از سوی دیگر، برخی از فعالان سوری در شبکه‌های اجتماعی عنوان کردند که این انفجارها ناشی از حملات مقاومت مردمی در سوریه بوده است.

فعالان سوری تأکید کردند که با وقوع این انفجارها، دود غلیظی برخاست و زبانه‌های آتش شعله‌ور شد و همزمان بالگردهای آمریکایی بر فراز دود و آتش به پرواز درآمدند.

میدان نفتی العمر که اکنون به پایگاه غیرقانونی آمریکا و محل استقرار نیروهای اشغالگر آمریکا تبدیل شدده است، بزرگترین میدان نفتی سوریه است که در استان دیرالزور واقع در شرق این کشور قرار دارد.

شبه‌نظامیان «قسد» به همراه اشغالگران آمریکایی، بیشتر میادین نفتی و گازی شرق و شمال شرق سوریه را در اشغال خود دارند و نفت سوریه را سرقت و از گذرگاه‌های مرزی سوریه به خاک عراق منتقل می‌کنند.

نیروهای آمریکا صبح دوشنبه 55 نفتکش حامل ده‌ها تن نفت سرقت‌شده سوریه را از طریق گذرگاه المحمودیه در الحسکه به خاک عراق انتقال دادند.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۵۸۱۱۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان