//
کدخبر: ۳۳۶۴۳۴ //

روسیه سه مخالف کرملین را "عاملان خارجی" اعلام کرد

دولت روسیه یکی از اعضای گروه موسیقی دختران شورشی، یک کلکسیونر آثار هنری و یک طنزپرداز مشهور را در فهرست "عاملان خارجی" قرار داد که به گفته منتقدان جدیدترین اقدام در ساکت کردن مخالفان است.


روسیه سه مخالف کرملین را "عاملان خارجی" اعلام کرد
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از خبرگزاری رویترز، مقام‌های روسی اخیرا با سرکوب یکساله منتقدان کرملین که از دوران شوروی دیده نشده بود، دستور تعطیلی قدیمی‌ترین گروه حقوق بشری این کشور به نام "یادبود بین‌المللی" را صادر کردند.

۲۰۲۱ همچنین با حبس الکسی ناوالنی، منتقد کرملین و ممنوع الفعالیتی جنبش ضد فساد وی نیز همراه بود. بسیاری از متحدان او هم مجبور شدند از روسیه فرار کنند.

دولت می‌گوید که با هدف خنثی کردن اقدامات افراط گرایانه و حفاظت از کشور در مقابل آنچه که نفوذ و تاثیر مخرب خارجی می‌داند دست به اجرای قانون می‌زند.

روز پنجشنبه، وزارت دادگستری روسیه " نادژدا تولاکونیکوا" از اعضای گروه موسیقی دختران شورشی، "مارات گلمن"، کلکسیونر آثار هنری و "ویکتور شندروویچ"، طنزپرداز و منتقد کرملین به همراه پنج تن دیگر را در فهرست عاملان خارجی قرار داد که از سال ۲۰۲۰ از ۱۷ نفر به ۱۱۱ نفر افزایش یافته است.

نادژدا تولاکونیکوا به شکل گیری گروه موسیقی دختران شورشی کمک کرد و این گروه یکسری برنامه‌های اعتراضی علیه ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه و همچنین رهبران کلیسای ارتدوکس روسیه برگزار کردند. این زن جوان همچنین یکی از موسسان خبرنامه مستقل "مدیازونا" است که در سپتامبر در فهرست عاملان خارجی قرار گرفت.

اصطلاح "عامل خارجی" دارای مفاهیم منفی دوران شوروی است و موارد ذکر شده را مشمول الزامات سختگیرانه گزارش درباره منابع مالی می‌کند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۳۶۴۳۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان