//
کدخبر: ۳۲۹۶۳۳ //

احتمال توافق بین ارتش سوریه و شبه نظامیان «قسد»

رئیس مرکز مصالحه سوری – روسی «دیر الزور» در گفتگو با خبرنگار گفت که ارتش سوریه تلاش دارد همه موانعی را که مانع از بازگشت به مناطق تحت اشغال نظامیان آمریکا و عناصر وابسته به این کشور را از میان بردارد.

احتمال توافق بین ارتش سوریه و شبه نظامیان «قسد»
به گزارش فرتاک نیوز،

شیخ «عبدالله الشلاش»، رئیس مرکز مصالحه و آشتی ملی سوریهروسیه در استان «دیر الزور»، در شرق سوریه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری تسنیم در دمشق، به ساکنین منطقه «جزیره» سوریه به طور عام و استان دیر الزور به طور خاص اطمینان خاطر داد که جان و مال و ناموس آنها به زودی از هر گونه تجاوز و تعرض در امان خواهد بود.

این اظهارات شیخ الشلاش در ارتباط با عملیات نظامی بود که نظامیان ارتش ترکیه قصد دارند علیه گروه های شبه نظامی وابسته به نیروهای دموکرات کُرد سوریه موسوم به «قسد» انجام دهند.

رئیس مرکز مصالحه و آشتی ملی سوریه – روسیه در ادامه توضیح داد: «پس از هماهنگی با شیوخ و بزرگان عشایر عرب مناطق تحت کنترل نیروهای قسد مورد حمایت آمریکا و ورود نیروهای ارتش سوریه به این مناطق جان و مال و ناموس آنها در امان خواهد بود.»

شیخ الشلاش افشا کرد که دولت سوریه تلاش می کند تا همه موانع و چالش هایی را بر طرف کند که مانع استقرار نیروهای ارتش سوریه در مناطق شرقی این کشور، به خصوص مناطق تحت کنترل نیروهای قسد و نظامیان اشغالگر آمریکایی می شود.

به گفته وی این اقدام ارتش سوریه، در راستای توافق جامعی است که هماهنگی های لازم بین مقامات امنیتی و  نظامی سوری در استان دیر الزور و شیوخ و بزرگان عشایر مناطق تحت کنترل اشغالگران آمریکایی برای آن انجام می‌شود تا مواردی که احتمالا مانع دست یابی به این توافق می‌شود، حل شود؛ به ویژه اینکه احتمال دارد این توافق به صورت نهایی در روزهای آینده حاصل شود.

شیخ الشلاش افزود: در گام اول قرار است، نیروهای ارتش سوریه وارد مناطق واقع بین روستای الحسینیه و شهرک الجزره، (در حومه غربی دیر الزور) شده و در منطقه ای به مساحت 75 کیلومتر مربعی مستقر شوند که تحت اشغال نظامیان آمریکایی است.

شیخ الشلاش که از شیوخ برجسته عشیره «البو سرایا» محسوب می شود، خاطر نشان کرد: نیروهای امنیتی سوریه به محض ورود به منطقه، به وضعیت افراد تحت پیگرد منطقه چه عناصر شبه نظامی و یا فراریان از خدمت نظام وظیفه خواهند پرداخت و شیوخ و بزرگان عشایر و شخصیت های منطقه حمایت و موافقت خود را با این اقدام ارتش سوریه اعلام کرده‌اند.

وی در گفتگو با تسنیم، درباره روند مصالحه ها و آشتی های پیشین نیز سخن گفت که  طی آن در این اواخر، به وضعیت حدود یک هزار عنصر شبه مسلح و فراری از خدمت نظام وظیفه رسیدگی شد. او در این خصوص همچنین از رسیدگی به پرونده 400 نفر دیگر از ساکنین منطقه حومه منطقه جزیره سوریه خبر داد که تحت اشغال نظامیان آمریکایی است.

الشلاش گفت: عشایر سوریه برای برقراری امنیت و بازگشت امنیت به مناطق تحت کنترل قسد و نظامیان اشغالگر آمریکایی بی صبرانه منتظر ورود نیروهای ارتش سوریه هستند.

وی از شیوخ و بزرگان عشایر استان دیر الزور و دیگر مناطق جزیره سوریه خواست، اشغالگری آمریکایی را طرد کنند که رهاورد آن خرابی و ویرانگری و غارت ثروت مردم سوریه بوده است.

الشلاش تأکید کرد: شیوخ و شخصیت های عشایر بزرگ منطقه هرگونه طرح های اشغالگرانه را رد می کنند که هدف از آنها فدرالیته یا تقسیم سوریه است.

وی ابراز امیدواری کرد که روند امور و مسائل بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته برای دستیابی به راه حل جامع و کامل پیش رود که تضمین کننده بازگشت کامل ساکنین مناطق تحت حاکمیت دولت سوریه جزیره است.

شیخ الشلاش تأکید کرد: منطقه جزیره از جمله مناطق تحت حاکمیت دولت و نظام سوریه است و هیچ گاه تابع و وابسته به آمریکا نبود و چه بخواهند و نخواهد به آغوش دولت سوریه باز می گردد.

وی تصریح کرد: حق گرفتنی است.

گفتنی است، منابع آگاه در میان معارضان سوری پیشتر در گفتگو با خبرگزاری تسنیم، از  قصد ترکیه برای انجام عملیات نظامی گسترده ظرف روزهای آینده داخل خاک سوریه، پس از دستور آنکارا به گروه های شبه مسلح وابسته به ترکیه در شمال سوریه خبر داده بودند.

به گفته این منابع، آنکارا به این گروه های شبه نظامی دستور آماده باش جهت عملیات نظامی علیه نیروهای قسد علیه چندین محور از جمله دو محور اعزاز و تل ابیض در شمال سوریه را داده بود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۲۹۶۳۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان