//
کدخبر: ۳۲۴۰۸۰ //

این ارز دیجیتال قانونی می‌شود

وزارت دارایی روسیه اعلام کرد که راه اندازی روبل دیجیتال توسط بانک مرکزی این کشور یکی از پروژه های کلیدی دیجیتالی شدن در این دهه خواهد بود.

این ارز دیجیتال قانونی می‌شود
به گزارش فرتاک نیوز،

وزارت دارایی روسیه اعلام کرد که راه اندازی روبل دیجیتال توسط بانک مرکزی این کشور یکی از پروژه های کلیدی دیجیتالی شدن در این دهه خواهد بود.

وزارت دارایی روسیه گفت: یکی از پروژه های کلیدی آینده در بخش دیجیتالی شدن، راه اندازی روبل دیجیتال قبل از سال 2030 است. (روبل دیجیتال) سومین شکل پولی است که توسط بانک مرکزی روسیه منتشر می شود.

به گفته این وزارتخانه، راه اندازی روبل دیجیتال به توسعه بیشتر زیرساخت های پرداخت، افزایش رقابت و گسترش ابزارهای جدید مالی جدید کمک می کند. این ارز همچنین به افزایش دسترسی و کاهش هزینه خدمات برای مردم و مشاغل کمک خواهد کرد.

بر اساس این گزارش، مفهوم ارز ملی دیجیتال توسط بانک مرکزی روسیه در اواخر سال 2020 اعلام شد.

انتظار می رود که این شکل جدید پول با روبل های نقدی و غیرنقدی همزیستی داشته باشد. برخلاف ارزهای مجازی مانند بیت کوین، پیش بینی می شود که روبل دیجیتال دارای حداقل ریسک است چرا که توسط تنظیم کننده پولی دولت منتشر می شود و با پول سنتی پشتیبانی می شود.

هفته گذشته، کرملین اعلام کرد که روسیه آمادگی به رسمیت شناختن بیت کوین یا سایر ارزهای رمزنگاری شده را ندارد، زیرا مساوی بودن ارز رمزنگاری شده با پول به سیستم مالی این کشور آسیب می رساند.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۲۴۰۸۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان