//
کدخبر: ۳۱۰۷۰۹ //

آمریکا و اتحادیه اروپا جنگ تعرفه‌ فلزات را پایان می‌دهند

مقام‌های تجاری واشنگتن و بروکسل امروز با انتشار بیانیه‌ای خبر از آغاز رایزنی‌ها برای پایان جنگ تعرفه‌های فلزات دادند.

آمریکا و اتحادیه اروپا جنگ تعرفه‌ فلزات را پایان می‌دهند
به گزارش فرتاک نیوز،

خبرگزاری فرانسه امروز خبر داد که آمریکا و اتحادیه اروپا توافق کردند تا گفت‌وگوهایی را برای پایان دادن به جنگ تعرفه‌ها و حل‌وفصل اختلافات آغاز کنند. در بیانیه مشترک کاترین تای نماینده تجاری آمریکا و والدیس دومبرووزکیس (Valdis Dombrovskis) همتای وی در اتحادیه اروپا اعلام شده که طرفین توافق کرده‌اند تا رایزنی‌ها برای رسیدگی به ظرفیت مازاد جهانی آلومینیوم و فولاد را آغاز کنند.

به تازگی آنگلا مرکل صدراعظم آلمان در یک سخنرانی ضمن استقبال از بازگشت واشنگتن به چندجانبه گرایی در دولت جو بایدن، اعلام کرد که توافق تجاری جدید بین اتحادیه اروپا و ایالات‌متحده آمریکا بسیاری کاربردی است.

مرکل گفته بود در حالیکه آلمان هیچ منفعتی از تقسیم کشورهای جهان در چند اردوگاه همانند جنگ سرد نمی‌برد، خوب است که آمریکا به عنوان مهم‌ترین متحد اروپا در کنار این اتحادیه در مقابل چین و روسیه بایستد.

پیتر بئر هماهنگ‌کننده امور فرا آتلانتیک مرکل در ماه فوریه به رویترز گفت که آلمان و دولت جدید آمریکا باید بزرگ فکر کنند و برنامه کاری بلند پروازانه‌ای از جمله توافق تجاری را برای حذف تعرفه‌های صنعتی در دستور کار قرار دهند و همچنین در راستای افزایش فشار بر چین دست به اصلاحاتی در سازمان تجارت جهانی بزنند.

دومبرووزکیس نیز چندی پیش به روزنامه آلمانی اشپیگل گفته بود که بروکسل به واشنگتن پیشنهاد کرده تا آتش‌بس در جنگ تعرفه واردات میلیاردها دلار کالا ۶ ماه دیگر تمدید شود تا در این فرصت بتوان با مذاکره به راه‌حلی دست یافت.

پیش‌تر اتحادیه اروپا و آمریکا به توافقی چهار ماهه برای تعلیق اعمال تعرفه بر واردات برخی از کالاهای دیگر رسیده بودند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۱۰۷۰۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان