//
کدخبر: ۲۷۱۹۷۹ //

خلیلزاد: تلفات بیشتر در جنگ افغانستان به سود مذاکرات بین‌الافغانی نیست

نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان با محکومیت حمله هوایی در هرات، اظهار داشت که تلفات بیشتر در جنگ این کشور به سود مذاکرات بین‌الافغانی نیست.

خلیلزاد: تلفات بیشتر در جنگ افغانستان به سود مذاکرات بین‌الافغانی نیست
به گزارش فرتاک نیوز،

 «زلمی خلیلزاد» نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان با اشاره به حمله نیروهای هوایی افغان به تجمع طالبان گفت که خشونت بسیار افزایش یافته است و بسیاری از افراد جان‌های خود را از دست داده‌اند.

وی در توئیترش نوشت که تصاویر و گزارش‌های شاهدان عینی از قربانیان حمله هوایی نیروهای افغان، نگران کننده است و ما ضمن محکومیت این حمله از بررسی‌ها درباره آن پشتیبانی می‌کنیم.

خلیلزاد اظهار داشت که مردم خواستار آغاز فوری مذاکرات بین‌الافغانی هستند و تلفات بیشتر در جنگ افغانستان نیز به سود این مذاکرات نیست.

نماینده ویژه آمریکا از تمام طرف‌های درگیر خواست تا از ادامه خشونت برای حفظ جان غیرنظامیان خودداری کنند همچنین برای آغاز مذاکرات بین‌الافغانی تلاش کنند.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که شب گذشته نیروهای افغان به یک تجمع طالبان در شهرستان «ادرسکن» هرات حمله هوایی کردند.

در این حمله 45 غیرنظامی و تعدادی از افراد طالبان کشته شدند.

پس از امضای توافقنامه آمریکا و طالبان در 10 اسفند سال گذشته، حملات طالبان علیه نیروهای دولتی در افغانستان تشدید شده است.

«بلقیس داود» پژوهشگر ارشد در دانشگاه «اُ پی گلوبال» بر این باور است که عدم پیشرفت در روند صلح افغانستان به این دلیل است که توافقنامه قطر منحصراً بین آمریکا و طالبان و دولت افغانستان در آن نقشی ندارد.

داود به «اسپوتنیک» گفته بود: دولت افغانستان اینجا هیچ نقشی ندارد، حتی مسئله آتش‌بس مانند کاهش خشونت‌ها تنها شامل نیروهای ناتو می‌شود. بنابراین بسیار بعید است که این دیدارها منجر به صلح در افغانستان شود.

وی افزود که چنین توافقی صلح پایدار را برای افغانستان به ارمغان نخواهد آورد و تنها راه خروج از این وضعیت آغاز گفت‌وگوهای بین‌الافغانی با استراتژی‌های مشخص است.

این کارشناس هندی که روند صلح دارای نواقص زیادی است زیرا واشنگتن تنها به منافع خودش اهمیت می‌دهد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۷۱۹۷۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان