//
کدخبر: ۳۰۲۲۰۷ //

اشرف غنی: پاکستان باید جنگ اعلام نشده علیه افغانستان را پایان دهد

رئیس جمهور افغانستان در دیدار با شماری از بزرگان جنبش تحفظ پشتون و حزب عوامی ملی پاکستان گفت که اسلام‌آباد باید به جنگ اعلام نشده علیه افغانستان پایان دهد.

اشرف غنی: پاکستان باید جنگ اعلام نشده علیه افغانستان را پایان دهد

«اشرف غنی» رئیس جمهور افغانستان در دیدار با شماری از بزرگان جنبش تحفظ پشتون و حزب عوامی ملی از خیبرپشتونخوا گفت: پاکستان باید این جنگ اعلام نشده را پایان داده و افغانستان آزاد، مستقل و دموکراتیک را بپذیرد.

اشرف غنی همچنین تاکید کرد که دولت افغانستان متعهد است که بحران کنونی این کشور را بطور اساسی به پایان برساند.

از سوی دیگر، «امرالله صالح» رئیس جمهور افغانستان نیز با منفی خواندن نقش پاکستان در افغانستان اظهارداشت: پاکستان طرف مستقیم در بحران افغانستان است، تعریف نقش آن‌ها در جنگ و صلح باید بخشی از گفتمان باشد.

وی افزود: «سکوت، خوب جلوه دادن، مماشات و یا نادیده گرفتن پاکستان کمکی به روند صلح افغانستان نمی‌کند».

به گزارش فرتاک نیوز، دولت افغانستان در حالی از نقش منفی پاکستان در روند صلح انتقاد کرده و خواستار تغییر در این باره هستند که «زلمی خلیلزاد» نماینده ویژه آمریکا برای رایزنی با مقامات پاکستانی درباره طرح جدید واشنگتن برای افغانستان به اسلام‌آباد سفر کرده است.

«سمیع یوسف‌زی» خبرنگار افغان می‌گوید که خلیلزاد در این سفر از مقامات پاکستانی درخواست خواهد کرد تا طالبان را به پذیرش یک دولت موقت مشارکتی متقاعد کرده و این گروه را از مواضع آن برای احیای امارت اسلامی دور کند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۰۲۲۰۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان