//
کدخبر: ۲۸۶۸۶۶ //

طالبان: بایدن به خروج آمریکا از افغانستان متعهد باشد

طالبان با انتشار بیانیه‌ای از جو بایدن و دولت جدید آمریکا درخواست کرد که به توافقنامه طالبان با واشنگتن پایبند باشد.

طالبان: بایدن به خروج آمریکا از افغانستان متعهد باشد

 طالبان امروز (سه شنبه) با انتشار بیانیه‌ای از جو بایدن و دولت جدید آمریکا درخواست کرد که به توافقنامه طالبان با واشنگتن مبنی بر خروج نظامیان این کشور از افغانستان پایبند باشد. 

به گزارش فرتاک نیوز، براساس توافقنامه آمریکا و طالبان، واشنگتن متعهد شده که در صورت تضمین این گروه بر عدم استفاده از خاک افغانستان برای حمله به آمریکا و متحدین این کشور و گفتگو با دولت افغانستان برای رسیدن به یک توافقنامه و همچنین قطع ارتباط با القاعده تمام سربازان خود را خارج کند. 

براساس گزارش رویترز، طالبان در بیانیه خود متذکر شده رئیس جمهور منتخب و دولت آینده آمریکا باید در نظر داشته باشد که اجرای توافقنامه دوحه منطقی ترین و موثرترین راه برای پایان جنگ در افغانستان است.

این اولین بیانیه رسمی طالبان پس از انتخابات آمریکا است.

این گفته در حالی اظهار می شود که پس از امضای توافقنامه طالبان سطح خشونت را در ولایت های مختلف افغانستان افزایش داده و آمریکا نیز در برخی موارد مجبور شده برای دفاع از نظامیان افغان حملاتی را انجام دهد. 

از سوی دیگر سازمان ملل نیز  اعلام کرده است که طالبان رابطه خود با القاعده را قطع نکرده و پنهانی با این گروه در ارتباط است.

پیش از این ترامپ اعلام مدعی شده بود که تا پیش از کریسمس تمام نظامیان آمریکایی از افغانستان خارج خواهند شد، موضوعی که مشاور شورای امنیت ملی وی بعد از این اظهارات اعلام کرد که واشنتگتن براساس شرایط موجود در توافقنامه با آمریکا در مورد خروج نظامیان اقدام خواهد کرد. 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۸۶۸۶۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان