//
کدخبر: ۲۷۱۱۷۱ //

احتمال تغییر در ترکیب تیم مذاکره‌کننده طالبان با دولت افغانستان

در حالیکه رسانه‌های خارجی درباره تغییر در ترکیب تیم طالبان در آستانه مذاکرات گمانه زنی کرده بودند، احتمال این تغییرات افزایش یافته است.

احتمال تغییر در ترکیب تیم مذاکره‌کننده طالبان با دولت افغانستان
به گزارش فرتاک نیوز،

مقامات طالبان که نامشان فاش نشده به «آسوشیتدپرس» گفتند که 4 عضو شورای رهبری این گروه به تیم مذاکره‌کننده 20 نفری طالبان پیوسته‌اند.

این مقامات همچنین می‌افزایند که «ملا محمد یعقوب» پسر «ملا محمد عمر» رهبر سابق و بنیانگذار طالبان نیز به تازگی به عنوان رئیس کمیسیون نظامی این گروه منصوب شده است.

آسوشیتدپرس نوشت که این اقدامات برای افزایش کنترل رهبر طالبان بر بازوهای نظامی و سیاسی این گروه در آستانه مذاکرات بین‌الافغانی صورت گرفته است.

گزارش می‌افزاید که پس از انتصاب ملا یعقوب فعالیت‌های نظامی طالبان علیه نیروهای افغان افزایش یافته که گواهی بر آن است که طالبان در نظر دارد با پیروزی‌های میدان جنگ دستش را در میز مذاکرات تقویت کند.

طالبان همچنین «امیر خان متقی» عضو ارشد طالبان را از تیم مذاکره‌کننده این گروه حذف کرده است. متقی روابط نزدیکی با پاکستان داشت و حذف وی از تیم مذاکره‌کننده طالبان می‌تواند نفوذ اسلام‌آباد را در مذاکرات کاهش دهد.

آسوشیتدپرس در ادامه خبر داد که اعضای جدید تیم مذاکره‌کننده طالبان شامل «عبدالحکیم» قاضی‌القضات کنونی طالبان و «مولوی ثاقب» قاضی‌القضات طالبان در دوران حکومت این گروه بر افغانستان می‌شوند.

پیش از این نیز «دیلی تایمز» گزارش داده بود که رهبر طالبان علاوه بر «امیر خان متقی»، «مولوی جان محمد مدنی»، «ضیاء الرحمان مدنی» و «شیخ سید رسول» را از تیم مذاکره کننده این گروه حذف کرده و «دکتر صالح»، «منیر سعادت»، «جهانگیروال» و «عبید عابد قاضی سیدا جان» را نیز از دفتر سیاسی این گروه در قطر برکنار کرده است.

این نشریه پاکستانی تعیین ملا یعقوب به عنوان رئیس کمیسیون نظامی توسط رئیس طالبان را نیز اقدامی برای «توقف تماس‌های غیرمجاز» رهبران ارشد طالبان با برخی فرماندهان نظامی خوانده بود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۷۱۱۷۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان