//
کدخبر: ۲۸۸۸۰۱ //

هشدار وزیر بهداشت در خصوص موج سوم کرونا

وزیر بهداشت اتریش با اشاره به مسائلی که موج دوم کرونا در کشورش ایجاد کرده با تاکید بر اینکه بعد از این مرحله همه چیز به روال سابق بر نمی‌گردد گفت، همچنان برای جلوگیری از شیوع موج سوم تداوم محدودیت‌ها لازم است.

هشدار وزیر بهداشت در خصوص موج سوم کرونا

به نقل از روزنامه "کرونن سایتونگ"، "رادولف آنشوبر"، وزیر بهداشت اتریش با اشاره به دشواری هایی که موج دوم کرونا ایجاد کرده اظهار داشت که از این رو بعد از پایان این موج دوم همه چیز مانند سابق نخواهد بود.

به گزارش فرتاک نیوز،وی در یک کنفرانس مطبوعاتی که روز دوشنبه برگزار شد اعلام کرد که آمارهای مبتلایان همچنان بسیار بالا است.

روز دوشنبه نهادهای بهداشتی اتریش از 3145 مورد ابتلا به کرونا در عرض 24 ساعت در این کشور خبر دادند. 71 مورد هم در این دوره در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را ازدست داده اند.

وزیر بهداشت اتریش در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت که تاثیر قرنطینه سخت در کشور تازه در روزهای آینده مشخص می شود.

وی تاکید کرد که همچنان برای پایین آوردن آمارها و کاهش محدودیت ها راه طولانی را در پیش داریم. وی پایان دوران قرنطینه سخت در کشور را بازگشت به روال سابق ندانسته و گفت: برای جلوگیری از ورود به موج سوم کرونا بعد از تعطیلات همچنان اقدامات ضد کرونایی و محدودیت ها لازم است.

وی از کاهش هدفمند و ایمن برخی محدودیت ها برای دوران تعطیلات کریسمس حمایت کرده و در عین حال گفت که برای دوران بعد از قرنطینه روی یک طرح حمایتی دیگر کار می شود.

آنشوبر از شهروندان خواست در دوران قرنطینه از ملاقات های غیر ضروری با یکدیگر بپرهیزند.

وی بخصوص درباره شرایط در خانه های سالمندان و شیوع این بیماری در بین کارکنان این بخش ها و افراد سالمند ابراز نگرانی کرد.

آنشوبر همچنین تاکید کرد که کرونا یک فاجعه طبیعی و زمین لرزه نیست و کنترل آن را دردست خود افراد و جامعه دانست.

اتریش هم مانند دیگر کشورهای اروپایی با موج دوم کرونا دست و پنجه نرم می کند و حدود یک هفته است که مقامات این کشور برای مهار این بیماری قرنطینه سختی را در سراسر کشور اعمال کرده اند. این محدودیت های سخت تا 8 دسامبر ( 18 آذر) در این کشور ادامه دارد.

جدیدترین آمارها نشان می دهد که تا به حال 250333 نفر در اتریش به کرونا مبتلا شده و 2459 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۸۸۸۰۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان