//
کدخبر: ۲۸۶۸۴۷ //
وزیر بهداشت:

تمام داروهای مصرفی کرونا تحت پوشش بیمه‌ قرار گرفت/ افراد فاقد دفترچه تحت پوشش بیمه سلامت قرار‌خواهند گرفت

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی از تحت پوشش قرار گرفتن بیمه داروهای کرونا خبر داد و گفت: افراد فاقد دفترچه بیمه نیز تحت پوشش بیمه سلامت قرار خواهند گرفت.

 تمام داروهای مصرفی کرونا تحت پوشش بیمه‌ قرار گرفت/ افراد فاقد دفترچه تحت پوشش بیمه سلامت قرار‌خواهند گرفت

دکتر سعید نمکی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در ستاد استانی مقابله با کرونا در  کرمانشاه اظهار داشت: در اوج ناجوانمردانه ترین مظالم و تحریم های انجام گرفته ملت‌ ما با پایداری و حمایت رهبری فرزانه و خردمند توانست همه مشکلات را پشت سر بگذارد.

نمکی افزود: این ویروس از پیچیده‌ترین مخلوقاتی است که پا به عرصه دنیا گذاشته و خسارت های زیادی به نظام سلامت و جهان تحمیل خواهد کرد و بر اساس فاز جدیدی از مدیریت با الهام از بیانات مقام معظم رهبری قرارگاههایی در جهت نظارت بر اجرای ستاد کرونا ایجاد شد که خالی از لطف نبود.

به گزارش فرتاک نیوز،وزیر بهداشت همچنین تصریح کرد: تامین منابع وزارت بهداشت از باقیمانده پول صندوق توسعه ملی و تامین اعتبار مطالبات پزشکان، پرستاران، و درآمدهای اقتصادی بیمارستان‌ها و دانشگاه‌ها فضای خوبی را برای ما ایجاد کرده است و با اجرای این مصوبات جان تازه ای گرفتیم.

دکتر نمکی با اشاره به توصیه های مقام معظم رهبری گفت: امروز با همدلی و وفاق در کل کشور  با طرح محوری هر خانه به عنوان یک پایگاه سلامت و با تکیه بر ۲۰ میلیون سفیر سلامت از ظرفیت بسیج مساجد، خیرین، سازمان‌های مردم نهاد، هلال احمر، و ... استفاده خواهد شد و گام جدیدی در زمینه افزایش آگاهی عمومی، پیشگیری، کنترل، نظارت و بیماریابی گسترده انجام خواهد گرفت.

1

ایشان اضافه کرد: تا این لحظه دارویی شفا بخشی برای درمان بیماری کرونا در نظر گرفته نشده ولی با تدابیر انجام گرفته پوشش بیمه‌ای برای تمام داروهای مصرف کرونا انجام شد و افراد مبتلا هم اگر دفترچه ای نداشته باشند تحت پوشش بیمه سلامت قرار خواهند گرفت، همچنین لوازم مصرفی درمان که تحت پوشش بیمه نبود با اصلاح تعرفه تحت پوشش بیمه قرار خواهد گرفت

 این مقام مسئول افزود: در اوج فقر در استان کرمانشاه ۱۴ دستگاه اکسیژن ساز تامین شد و تا دو هفته آینده در هیچ نقطه‌ای از کشور کمبود وجود نخواهد داشت.

 دکتر نمکی گفت: هیچ گاه به مردم نخواهیم گفت که تخت و اکسیژن ساز هست خواهیم داشت و تخت خالی و اکسیژن ساز نداریم و هیچ فردی نیز به خاطر شرایط بد اقتصادی از درمان محروم نخواهد شد و همه اقوام در جمهوری اسلامی در زمینه عدالت و سلامت مساوی هستند.

وزیر بهداشت اضافه کرد: در زمینه تولید واکسن حرف‌هایی خوبی برای گفتن داریم و این کار را با وسواس زیادی انجام می دهیم و از پیشتازان دنیا در زمینه ساخت واکسن هستیم که  ۴ مورد از آزمایشات ۱۲ مجموعه دانش‌بنیان در فاز حیوانی به اتمام رسیده و وارد فاز انسانی می شود که امیدواریم در ماههای آینده خبرهای خوبی را در این زمینه به مردم اعلام کنیم.

 خبرنگار:#طیبه دولت آبادی

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۸۶۸۴۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان