//
کدخبر: ۲۷۰۴۶۲ //

اتریش: کرونا هنوز به نقطه اوج جهانی خود نرسیده است

وزیر بهداشت اتریش با تاکید بر اینکه کرونا هنوز به نقطه اوج جهانی خود نرسیده است از شهروندان خواست به قواعد و محدودیت‌های کرونایی پایبند باشند.

اتریش: کرونا هنوز به نقطه اوج جهانی خود نرسیده است
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از روزنامه اتریشی "کرونن سایتونگ"، رودالف آنشوبر"، وزیر بهداشت اتریش در سخنانی با اشاره به افزایش چشمگیر آمار مبتلایان به کرونا در دنیا از جمله در کشور آمریکا و بسیاری کشورهای اروپا و دیگر مناطق دنیا خواستار رعایت عقل و منطق و جوانب احتیاط در سفرهای تابستانی شهروندان شده و از تصمیمات دولت برای تشدید کنترل های مرزی به منظور مقابله با شیوع کرونا خبر داد.

وزیر بهداشت اتریش با تاکید بر اینکه با توجه به کاهش چشمگیر محدودیت های کرونایی انتظار شیوع های مجدد منطقه‌ای می رفت همچنین از افزایش موارد ابتلا به کرونا در برخی مناطق اتریش از جمله ایالت اتریش علیا خبر داد.

وی گفت: حالا این مسئله مطرح است که با همه نیرو و اقدامات منطقه‌ای از عواقب این گونه شیوع ها جلوگیری کنیم.

وزیر بهداشت اتریش همچنین بر لزوم دسترسی همه افراد حتی کسانی که علائم خفیفی دارند به تست کرونا تاکید کرده و از افزایش تعداد تست های کرونا در کشورش خبر داده و گفت: با این روند ما خود را برای شرایط چالشی بزرگ در پاییز آماده می کنیم. وی افزود: تا آن زمان اتریش بیش از یک میلیون تست انجام داده است.

صدر اعظم اتریش هم چندی پیش در سخنانی با اشاره به اینکه خطر کرونا هنوز رفع نشده است، از تمهیدات دولت برای مقابله هر چه بهتر با موج دوم احتمالی کرونا و شیوع‌های منطقه‌ای خبر داد.

وی همچنین اعلام کرد که واکسن های آنفولانزای بیشتری را برای کودکان و کهنسالان در دسترس قرار خواهد داد.

کورتس تاکید کرد که خطر کرونا حتی با وجود اینکه اتریش بهتر از کشورهای دیگر از آن عبور کرده‌ است برطرف نشده است.

وی اقدامات و محدودیت های جدید در ایالت "اتریش علیا" برای مقابله با شیوع مجدد کرونا در این منطقه را ستود و گفت: ما می خواهیم همه اقدامات لازم را انجام دهیم که این خوشه های منطقه‌ای شیوع کرونا به آتش سوزی سراسری در همه اتریش منجر نشود.

اخیرا اوبراسترایش یا اتریش علیا به عنوان اولین ایالت این کشور به دلیل شیوع مجدد کرونا قاعده استفاده اجباری از ماسک را اعمال کرده است.

اتریش علیا با حدود 1.5 میلیون سکنه سومین ایالت پر جمعیت اتریش محسوب می شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۷۰۴۶۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان