//
کدخبر: ۲۶۹۶۴۰ //

کرونا در اروپا| از پیش‌بینی کاهش رشد اقتصادی آلمان تا تداوم بازگشت محدودیت‌ها در اتریش

جدیدترین اخبار کرونا در اروپا از پیش بینی کاهش رشد اقتصادی چشمگیر در آلمان و بازگشت برخی محدودیت‌ها در دومین ایالت اتریش به دلیل افزایش آمار مبتلایان خبر می‌دهد.

کرونا در اروپا| از پیش‌بینی کاهش رشد اقتصادی آلمان تا تداوم بازگشت محدودیت‌ها در اتریش
به گزارش فرتاک نیوز،

کرونا در اروپا بخصوص بعد از کاهش مجدد محدودیت ها شیوع دوباره در برخی کشورها را آغاز کرده و مقامات اروپایی را به شدت نگران کرده است.

چشم انداز تیره کرونایی شهروندان آلمانی

جدیدترین اخبار کرونایی از اتحادیه اروپا حاکی از آن است که بر اساس جدیدترین نظرسنجی اکثر شهروندان آلمانی انتظار دارند که محدودیت های کرونایی همچنان حداقل تا 6 ماه دیگر بر زندگی روزمره آن ها حاکم باشد.

حدود یک چهارم شهروندان هم نگرانند که زندگی آن ها همچنان در بیش از یک سال دیگر هم به وضعیت نرمال بازنگردد.

این نظرسنجی توسط انستیتو مک کنزی و از بین بیش از هزار شهروند واجد شرایط انجام شده است. حدود 47 درصد شرکت کنندگان هم انتظار دارند که در عرض 6 ماه آینده بازگشت به زندگی نرمال اتفاق بیفتد.

نتایج این نظرسنجی همچنین نشان می دهد که بیش از نیمی از شهروندان آلمانی انتظار دارند که بحران کرونا در ماه های آینده خسارات مالی زیادی را به بار آورد.

همچنین نتایج این نظرسنجی نشان می دهد که رغبت به سفر با هواپیما و رفتن به جایگاه های عمومی شلوغ هم در بین شهروندان به شدت کاهش پیدا کرده است.

تجدیدنظر رئیس جمهور صربستان درباره بازگشت محدودیت‌ها بعد از اعتراضات خشونت بار

بعد از اعتراضات گسترده علیه طرح بازگشت مجدد محدودیت ها در بلگراد هم رئیس جمهور صربستان در تصمیمات خود در این باره بازنگری کرد.

شب گذشته تظاهرات مردمی در اعتراض به اعمال اقدامات محدود کننده برای مقابله با شیوع ویروس کرونا در بلگراد (پایتخت صربستان) که ابتدا بصورت مسالمت آمیز آغاز شده، به تدریج به خشونت کشیده شد. مردم خشمگین به سمت نیروهای انتظامی بطری و مواد آتش زا پرتاب کردند و پلیس هم با شلیک گاز اشک آور به آنها پاسخ داده و سعی در متفرق کردن جمعیت داشت.

این درگیریها به زخمی شدن جدی 43 نفر از نیروهای پلیس و 17 تن از تظاهرات کننده منجر شد.

اعتراضات در صربستان از تاریخ 7 جولای (17 تیر ماه) و پس از آن آغاز شد که "الکساندر ووچیچ" رئیس جمهوری این کشور به دلیل وخیم‌تر شدن وضعیت شیوع کرونا، قانون محدودیت تردد را به اجرا گذاشت. بر اساس این مقررات، تجمع بیش از 5 نفر در صربستان ممنوع شده است.

دولت انگلیس هم می خواهد با یک بسته کمکی میلیاردی برای شرکت ها ازبیکاری گسترده جلوگیری کند. بر اساس اطلاعات مقامات این کشور انگلیس می خواهد برای این منظور حدود 33.3 میلیارد یورو را در اختیار قرار دهد.

مذاکرات برای لغو محدودیت‌های سفر بین آمریکا و اروپا

وزیر امور خارجه آمریکا هم اعلام کرده که در مذاکرات با اروپا پیشرفت هایی برای لغو دوجانبه محدودیت های سفر کرونایی ایجاد شده است.

تاکید ایتالیا و اسپانیا بر لزوم توافق سریع درباره بسته کمک‌های اقتصادی کرونایی اروپا

سران کشورهای ایتالیا و اسپانیا هم بر توافق سریع درباره صندوق کمک های میلیاردی برنامه ریزی شده از طرف کمیسیون اروپایی برای مقابله با عواقب کرونا تاکید کردند.

سران این دو کشور اروپایی در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک در مادرید اعلام کردند که جولای باید ماه توافق باشد. نخست وزیر ایتالیا هم خواستار تعجیل در روند توافق در این باره شد.

بر اساس اطلاعات دولت دانمارک از این پس توریست ها از این کشور این امکان را دارند که قبل ازعزیمت سلامت خود در برابر کرونا را تایید کنند.

رکورد بالای مبتلایان در 24 ساعت در رومانی

رومانی هم از رکورد بالای آمار مبتلایان به کرونا در عرض 24 ساعت گذشته خبر داده است. ستاد بحران مدیریت کرونا در این کشور از ابتلای حدود 555 نفر به کرونا در عرض 24 ساعت خبر داده که از 11 آوریل بی سابقه بوده است.

بازگشت محدودیت‌ها در دومین ایالت اتریش

بعد از اتریش علیا در کرنتن هم به عنوان دومین ایالت اتریش محدودیت های کرونایی مجددا به دلیل شیوع کرونا اعمال می شود و استفاده از ماسک در برخی مناطق اجباری می شود.

صدر اعظم اتریش در سخنانی با اشاره به اینکه خطر کرونا هنوز رفع نشده است از تمهیدات دولت برای مقابله هر چه بهتر با موج دوم احتمالی کرونا و شیوع‌های منطقه‌ای خبر داد.

وی تاکید کرد که خطر کرونا حتی با وجود اینکه ما بهتر از کشورهای دیگر از آن عبور کرده‌ایم برطرف نشده است.

وی اقدامات و محدودیت های جدید در ایالت "اتریش علیا" برای مقابله با شیوع مجدد کرونا در این منطقه را ستود و گفت: ما می خواهیم همه اقدامات لازم را انجام دهیم که این خوشه های منطقه ای شیوع کرونا به آتش سوزی سراسری در همه اتریش منجر نشود.

اخیرا اوبراسترایش یا اتریش علیا به عنوان اولین ایالت این کشور به دلیل شیوع مجدد کرونا قاعده استفاده اجباری از ماسک را اعمال کرده است.

پیش بینی کاهش رشد اقتصادی چشمگیر در آلمان

بر اساس ارزیابی انستیتو ایفوی آلمان بحران کرونا در اولین نیم سال جاری میلادی به کاهش رشد اقتصادی شدید در شرق آلمان منجر شده است. به گفته یکی ازمقامات این انستیتو تولید ناخالص ملی در این منطقه آلمان در سال جاری میلادی حدود 5.9 درصد کاهش خواهد داشت. این انستیتو همچنین برای ایالت زاکسن کاهش حدود 6.7 درصدی رشد اقتصادی را پیش بینی کرده است.

انستیتو ایفو همچنین در سال جاری میلادی انتظار کاهش 6.7 درصدی تولید ناخالص ملی در سراسر آلمان را دارد.

بخش توریسم آلمان زیر تیغ کرونا

همچنین بحران کرونا به بخش توریسم آلمان هم به شدت آسیب رسانده و با وجود کاهش محدودیت های کرونایی میزن اقامت در هتل ها حدود 57 درصد نسبت به این ماه در سال گذشته کاهش داشته است. این خبر را اداره آمار آلمان روز پنج شنبه اعلام کرد.

افزایش آمار مبتلایان در اروپا

بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در اسپانیا حدود 299593 نفر به کرونا مبتلا شده و 28396 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

در انگلیس هم بد اساس جدیدترین آمارها تا به حال 289979 نفر به کرونا مبتلا شده و 44517 نهم در اثر ابتلا به این بیماری جان داده‌اند.

در ایتالیا هم تا به حال 242149 نفر به کرونا مبتلا شده و 34914 نفر هم در اثرابتلا به آن جان باخته‌اند.

بر اساس جدیدترین آمارها در آلمان هم 198765 نفر به کرونا مبتلا شده و 9115 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان داده‌اند.

در فرانسه هم 169473 نفر به کرونا مبتلا شده و 29965 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان داده‌اند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۶۹۶۴۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان