//
کدخبر: ۲۶۱۳۶۷ //

از پیش بینی‌ها درباره تولید واکسن تا به خشونت کشیده شدن اعتراضات در آلمان

خبرهای کرونایی از اروپا نشان می‌دهد که درباره تولید واکسن ضد این بیماری تا یک سال آینده ابراز امیدواری شده و اعتراضات ضد محدودیت‌ها در ایالت زاکسن آلمان هم به خشونت کشیده شده است.

از پیش بینی‌ها درباره تولید واکسن تا به خشونت کشیده شدن اعتراضات در آلمان
به گزارش فرتاک نیوز،

کرونا در اروپا همچنان همچون اسب افسار گسیخته‌ای جولان داده و ویرانی های بیشتری به بار می آورد.

جدیدترین اخبار کرونایی از اتحادیه اروپا حاکی از آن است که دولت فرانسه حدود 1.3 میلیارد یورو برنامه سرمایه گذاری برای حمایت از صنعت سفر و گردشگری در دوران بحران کرونا اختصاص داده است.

نخست وزیر فرانسه در این باره اعلام کرده است: آنچه برای صنعت توریسم خوب است همچنین برای تمام اروپا مفید است. وی چشم انداز برنامه های سفر برای فرانسوی ها  در تابستان را با توجه به شیوع کرونا مبهم دانسته و ابراز امیدواری کرد که فرانسوی ها بتوانند در ماه جولای و آگوست در فرانسه به مسافرت بروند.

مجارستان هم کاهش تدریجی محدودیت‌ها را در دستورکار قرار می‌دهد

کشور مجارستان هم می خواهد از هفته آینده در بوداپست برخی کاهش محدودیت های ضد کرونایی را در دستور کار قرار دهد. این خبر را "ویکتور اوربان" ، نخست وزیر مجارستان بدون ذکر جزئیات اعلام کرده است. وی دلیل این تصمیم را کاهش موارد مبتلایان به کرونا در این کشور اعلام کرده است.

پیش بینی تولید واکسن کرونا در یک سال آِینده

بر اساس اطلاعات آژانس داروهای اروپایی (EMA) واکسن کرونا در حدود یک سال آینده برای تایید آماده خواهد بود. "مارکو گاوالری"، مسئول بخش واکسن این نهاد اروپایی البته این را سناریویی خوش بینانه ارزیابی کرده و در این باره که چنین واکسنی در ماه سپتامبر سال جاری در دسترس قرار گیرد ابراز تردید کرد.

باز شدن مدارس در فنلاند

مدارس فنلاند هم که برای مقابله با شیوع کرونا تعطیل شده بود باز می شوند. دانش آموزان باید با رعایت قواین ضد کرونایی در سرکلاس ها حاضر شوند.

موارد ابتلا به کرونا در فرانسه بیش از آمار رسمی اعلام شده

نتایج یک بررسی در فرانسه هم نشان می دهد که شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا بیش از آنچه تا به حال مشخص شده است می باشد. بر اساس بررسی موسسه پاستور 2.8 میلیون فرانسوی یعنی حدود 4.4 درصد مردم این کشور به کرونا مبتلا شده‌اند. بر اساس نتایج این بررسی در بخش هایی از این کشور که به شدت تحت تاثیر این ویروس قرار گرفته‌اند از جمله در شرق این کشور و پاریس شمار مبتلایان به 9 تا 10 درصد هم می رسد.

البته آمارهای رسمی نشان می دهد که حدود 177700 نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده است.

رئیس انستیتو "پاول ارلیش" آلمان و مسول تایید داروها هم اطمینان دارد که تا پایان سال می توان به صورت مشخص درباره تایید یک واکسن کرونا صحبت کرد.

وی در مصاحبه ای با یک رسانه اروپایی اعلام کرد: من انتظار دارم که در آلمان 3 آزمایش بالینی برای نامزدهای واکسن کرونا وجود داشته باشد.

به گفته وی از پاییز آزمایش ها درباره ایمنی و اثر بخشی واکسن ها وجود خواهد داشت.

وی افزود: اگر همه این آزمایش های بالینی مثبت باشد ما می توانیم تا پایان سال جاری و یا اوایل سال آینده درباره نحوه تایید آن صحبت کنیم.

شرکت داروسازی فرانسوی سانوفی هم اطمینان داده که واکسن کرونای تولید شده را در اختیار همه قرار دهد. این شرکت داروسازی اعلام کرده که چنین واکسنی بدون توجه به ملیت افراد در اختیار آن ها قرار می گیرد.

بعد از کاهش اعلام شده محدودیت های ضد کرونایی در آلمان معاون فراکسیون اتحادیه احزاب متحد مسیحی آلمان خواستار تسریع اقدامات برای کاهش محدودیت های مرزی شده است.

اعتراضات علیه محدودیت‌ها در ایالت زاکسن آلمان به خشونت کشیده شد

در ایالت زاکسن هم اعتراضات ضد محدودیت های کرونایی برگزار شده و به خشونت کشیده شد. برخی معترضان به پلیس حمله ور شدند که یکی از ایروهای پلیس در جریان این درگیری ها مجروح شد.

هورست زیهوفر، وزیر کشور آلمان هم اعلام کرده که در صورت افزایش مجدد شمار مبتلایان به کرونا در آلمان مرزهای کشورش که برای گشایش آن تدابیری اتخاذ شده باید مجددا بسته شود.

وی در این باره گفته است: اگر شرایط ابتلا به این ویروس مناسب باقی مانده و بهتر شود بنابراین ما در 15 ژوئن ( 26 خرداد ماه) مرزها را باز می کنیم. اما اگر میزان موارد ابتلا افزایش یابد باید محدودیت ها در این زمینه دوباره اعمال شود.

ایتالیا هم حدود 55 میلیارد یورو را برای حمایت از اقتصاد و بخش خصوصی آسیب دیده از بحران کرونا اختصاص داده است.

انتقاد از صدر اعظم اتریش به دلیل عدم رعایت قوانین کرونا

صدر اعظم اتریش هم در اولین دیدار خود در دوران بحران کرونا خارج از وین به دلیل استفاده نکردن از ماسک و رعایت نکردن فاصله ایمنی مورد انتقاد شدیدی قرار گرفت.

کرونا همچنان در اروپا جولان داده و افراد بیشتری را درگیر می‌کند

جدیدترین آمارها نشان می دهد که در اسپانیا تا به حال 272646 نفر به کرونا مبتلا شده و 27321 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

در انگلیس هم تا کنون 229705 نفر به کرونا مبتلا شده و 33186 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

ایتالیا هم به شدت تحت تاثیر این بیماری قرار گرفته و تا به حال 222104 نفر به کرونا مبتلا شده و 31106 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

در فرانسه هم تا به حال 178060 نفر به این بیماری همه گیر مبتلا شده و 27074 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

آلمان هم به شدت تحت تاثیر این بحران قرار گرفته و بر اساس آمارهای رسمی تا به حال 174098 نفر به این بیماری مبتلا شده و 7861 نفر هم در اثر ابتلا به لین بیماری جان باخته‌اند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۶۱۳۶۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان