//
کدخبر: ۲۶۶۴۸۳ //

ترامپ: اگر مشکلی باشد، خودم می‌گویم/من حالم خوب است!

رئیس‌جمهوری آمریکا در جریان کارزار انتخاباتی شهر تالسا در اکلاهاما با تاکید بر اینکه حالش خوب است، تلاش کرد تا به شایعاتی درباره وضعیت جسمانی‌اش پایان دهد و در این میان به جو بایدن تاخت.

ترامپ: اگر مشکلی باشد، خودم می‌گویم/من حالم خوب است!
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا عصر شنبه در جمع حامیانش گفت: آن‌ها می‌گویند رئیس‌جمهوری ما مشکلی دارد. اگر مشکلی باشد، خودم می‌گویم... می‌خواهم این را به شما بگویم که (جو) بایدن مشکلی دارد، این را می‌توانم بگویم.

رئیس‌جمهوری ۷۴ ساله آمریکا همچنین از بایدن ۷۷ ساله بابت قاطی کردن اسامی ایالت‌ها انتقاد کرد. ترامپ گفت: اصلا توجه کرده‌اید که هر از گاهی بایدن اسامی ایالت‌ها را اشتباه می‌گوید؟ او به آیوا می‌رود و می‌گوید خیلی خوب است که در آیداهو هستیم. نه! شما به آیوا رفته‌اید... این اتفاق خیلی زیاد برای او رخ می‌دهد، اما هنوز برای من اتفاق نیفتاده است. زمانی که این اتفاق می‌افتد، هیچ راهی برای جبران آن وجود ندارد، فقط اینکه باید از آن استیج پایین بیایید.

به گفته ترامپ، بایدن تحت محاصره "توده جناح چپ" است و هیچ کنترلی روی آن ندارد.

گردهمایی روز شنبه در تالسا، اولین تجمع انتخاباتی ترامپ از مارس است که محدودیت‌های مرتبط به کووید-۱۹ در آمریکا آغاز شد.

مجازات سوزاندن پرچم

دونالد ترامپ در بخش دیگری از سخنانش هم به این مطلب اشاره کرد که باید قانون جدیدی تصویب شود که مجازات سوزاندن پرچم آمریکا را یک سال حبس تعیین کند.

رئیس‌جمهوری آمریکا به اتفاقی که پنج‌شنبه گذشته در شهر پورتلند افتاد و معترضان مجسمه جورج واشنگتن (اولین رئیس‌جمهوری آمریکا) را سرنگون کردند، اشاره داشت. تصاویر ویدیویی نشان می‌دهند، یک پرچم آمریکا به دور این مجسمه پیچیده شده و به آتش کشیده شد.

ترامپ گفت: چند روز پیش، رادیکال‌های چپگرا در پورتلند اورگان، مجسمه جورج واشنگتن را پایین کشیدند، پرچم آمریکا را به دور آن بستند و پرچم آمریکا را آتش زدند... ما باید قانونی داشته باشیم که اگر شما پرچم آمریکا را سوزاندید، برای یک سال به زندان بروید.

اوایل شنبه ری کوپر، فرماندار کارولینای شمالی دستور جمع‌آوری یادبودهای کنفدراسیون از زمین‌های متعلق به ساختمان کنگره در این ایالت را صادر کرد؛ این دستور پس از آن صادر شد که معترضان روز جمعه دو مجسمه در شهر رالی تخریب کردند.

حدود ۱۵۰۰ تندیس و نماد از فرماندهان نظامی و سیاستمداران ایالت‌های جدایی‌طلب جنوب آمریکا در سراسر این کشور وجود دارد. این نمادها یادآورنده دوران برده‌داری هستند. این تندیس‌ها همچنین نمادی از برتری‌طلبی نژادی به شمار می‌روند. جنگ داخلی آمریکا در ۱۸۶۵ با تسلیم ارتش ایالت‌های جنوبی به پایان رسید اما نمادهای زیادی از دوران کنفدراسیون به عنوان "میراث تاریخی و فرهنگی" این دوره در سراسر آمریکا و به خصوص در ایالت‌های جنوب‌شرقی دیده می‌شود.

این نمادها در جریان اعتراضات ضد نژادپرستی که جرقه آن با کشته شدن جورج فلوید زده شد، هدف معترضان آمریکایی قرار گرفته است. فلوید که یک سیاه‌پوست آمریکایی بود، ۲۵ مه زمانی که در بازداشت پلیس بود، با فشار زانوی یک افسر سفیدپوست به روی گردنش، خفه شد. این مرگ دلخراش موجی از اعتراضات به نژادپرستی و خشونت پلیس آمریکا را به راه انداخته است و اعتراضات به دیگر کشورها هم رسیده است.

کرونا مقابل اعتراضات

رئیس‌جمهوری آمریکا همچنین در کمپین انتخاباتی تالسا گفت، رسانه‌های آمریکایی موضوع ویروس کرونا را به نفع خودشان تغییر می‌دهند و برخی از جنبه‌های مهم این ویروس و شیوع آن را کم اهمیت جلوه می‌دهند.

ترامپ به حامیانش گفت: و آن‌ها (رسانه‌های آمریکایی) هرگز درباره کووید صحبت نمی‌کنند... وقتی ۲۵ هزار تن را می‌بینید که در خیابان پنجم راه می‌روند یا در یک خیابان در شهر تحت کنترل دموکرات‌ها راه بروند، شما هرگز نمی‌شنوید که آن‌ها بگویند "این‌ها ماسک به صورت نداشتند."

او گفت، بسیاری از معترضان جنبش "زندگی سیاه‌پوستان مهم است" خرابکاری کردند و به اموال شخصی آسیب رساندند.

ترامپ افزود: زمانی که از غارتگران، آنارشیست‌ها و آشوبگران حرف می‌زنم، می‌گویند که "رئیس‌جمهوری ما چه حرف بدی زد." اما شما نمی‌شنوید که آن‌ها درباره کووید حرف بزنند، دقیق‌تر بگویم کووید-۱۹. این اسم بیشتر و بیشتر از چین دور می‌شود و مخالفند که آن را ویروس چینی صدا کنیم.

رئیس‌جمهوری آمریکا مدعی شد، او جان "صدها و هزاران تن" را در بحبوحه شیوع کرونا، با بستن مرزهای آمریکا با چین و اروپا زودتر از آنچه دیگران پیشنهاد بدهند، نجات داده است. به گفته ترامپ، ۲۵ میلیون تن در آمریکا تست مثبت کووید-۱۹ داشته‌اند و برای همین است که شمار کلی موارد تایید شده بالاست!

ترامپ با تکذیب این موضوع که بسیاری از موارد مبتلا به کووید-۱۹ به عنوان "سرماخوردگی" ثبت شدند، گفت: بنابراین به افرادم گفتم که لطفا سرعت نمونه‌گیری را کاهش دهید!

بیش از ۲.۳ میلیون تن در سراسر آمریکا به ویروس کرونا مبتلا شدند که بالاترین تعداد مبتلایان به این ویروس در میان همه کشورهای جهان است. آمریکا همچنین بالاترین میزان تلفات از کووید-۱۹ را دارد و بیش از ۱۲۱ هزار تن در آنجا جان داده‌اند. اعتراضات اخیر در آمریکا هم شمار موارد ابتلا به ویروس کرونا در آمریکا را افزایش داده است.

تنش مرزی چین و هند

رئیس‌جمهوری آمریکا در بخش دیگری از سخنانش در اکلاهاما به درگیری مرگبار اخیر در مرز چین و هند اشاره کرد و گفت آمریکا آماده کمک به حل و فصل این نزاع است.

او تاکید کرد: شرایط بسیار سختی است. ما با هند صحبت می‌کنیم. با چین هم صحبت می‌کنیم. آن‌ها به مشکل بزرگی در آنجا برخورده‌اند. آن‌ها به مرز انفجار رسیده‌اند. باید ببینیم چه پیش می‌آید. ما تلاش می‌کنیم تا به آن‌ها کمک کنیم.

ماه‌ها بن‌بست در دره گالوان، جایی که منطقه لداخ هند در ‌مرز با منطقه چینی آکسای چین واقع می‌شود، از دوشنبه پیش به درگیری خشونت‌بار تبدیل شده است. نیروهای مسلح هند از کشته شدن ۲۰ سربازشان در این درگیری‌ها خبر دادند. مقام‌های چینی هنوز آماری از تلفات منتشر نکرده‌اند.

در روزهای اخیر، مقام‌های پکن نیروهای هندی را مقصر این درگیری‌ها دانستند. روز جمعه سخنگوی وزارت خارجه چین به خبرنگاران گفت، این دره در طرف چینی خط کنترل (مرز دوفاکتوی چین و هند) واقع شده است. هند با رد این ادعای چین، تاکید کرد که نیروهای هندی همواره در سمت خودشان از خط کنترل حضور دارند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۶۶۴۸۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان