//
کدخبر: ۲۴۱۴۰۵ //

آنچه در نشست اتحادیه عرب پشت درهای بسته گذشت!

در روزهای اخیر، سازمان اطلاعات مرکزی امریکا پیام های امنیتی به دست رئیس تشکیلات خودگردان رسانده تا وی را مطمئن کند که همه بندهای معامله فقط دارای ابعاد رسانه ای است.

آنچه در نشست اتحادیه عرب پشت درهای بسته گذشت!
به گزارش فرتاک نیوز،

وب سایت «العالم در یاداشتی به قلم«فارس الصرفندی» درباره نشست روز گذشته اتحادیه عرب برای بررسی طرح صلح آمریکا موسوم به «معامله قرن» آورده است: در اتحادیه عرب که احمد ابوالغیط آن را بیت العرب، توصیف کرده مطالبی مطرح شد که با مطالب رسانه ها اختلافاتی داشت.

علیرغم بی حیایی برخی وزرای خارجه عرب در برابر رسانه ها به ویژه وزیر امور خارجه بحرین و امارات، برخی از وزرای عربِ هم پیمان واشنگتن تلاش کردند با تکیه براصل " اگر دچار مصیبت شدید ،آن را پنهان کنید"، در تایید موضع مخالف فلسطین علیه معامله ترامپ سخنانی بگویند. سخنان جلسه محرمانه، کاملا بر خلاف جلسه علنی بود، زیرا برخی که از مساله فلسطین و حمایت از گزینه فلسطین دم می زدند، عباس را به خاطر مخالفت با ادامه همکاری با دولت امریکا و مخالف با طرح معامله قرن سرزنش می کردند.

برخی از وزرای خارجه عرب، معتقدند محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان با ایجاد رابطه با کاخ سفید به دنبال ماجراجویی غیرقابل پیش بینی است و با صراحت تمام در سخنان خود، در رسانه ها به نوعی توانست عرب ها را جمع کرده و دستکم آنان را به صدور بیانیه ای در تایید موضع مخالف فلسطین با معامله قرن در رسانه ها مجبور کردند.

این مرد هشتاد ساله می داند کسانی که به انان تکیه کرده، در صورت لزوم وی و مساله فلسطین را به ناچیزترین بها می فروشند از این رو باید قطع رابطه امنیتی با اشغالگران و مخالفت با ادامه همکاری با امریکا را اعلام کند تا راه را بر مانع تراشی برخی اعراب ببندد که در صدد ادامه امتیاز دهی و عادی سازی رابطه با اسرائیل هستند که در دو سال اخیر روند آن نیز افزایش یافته است.

به نظر می رسد در روزهای اخیر، سازمان اطلاعات مرکزی امریکا پیام های امنیتی به دست رئیس تشکیلات خودگردان رسانده تا وی را مطمئن کند که همه بندهای معامله فقط دارای ابعاد رسانه ای است.

گفتنی است " جینا هاسبل " رئیس سازمان سیا مستقیما پس از اقدام ترامپ در اعلام معامله مشکوک خود، به اراضی اشغالی سفر کرد. علیرغم اینکه نزدیکان ابومازن گفتند این زن سخنان تندی شنیده اما وی نیز سخنانی به گوش انان رسانده تا از شدت بحران بکاهد و امور را به روال عادی خود بازگرداند اما هم اکنون همه مسائل مشخص شده و فرماندهان فلسطینی نیز نخواهند توانست از تصمیمات خود که در نشست اتحادیه عرب اعلام کرده ، بازگردند در غیر این صورت چراغ سبزی برای اعراب است تا روابط اقتصادی، سیاسی و امنیتی با اسرائیل برقرار کنند زیرا کشورهای عربی زیادی هستند که به دنبال این روابط بوده و خواب آن را می بینند.

بنابراین تشکیلات باید با متحد کردن همه فلسطینیان و رفع اختلافات و برگزاری انتخابات فلسطینی عمومی؛ مرحله جدیدی را با عنوان طلاق دادن گذشته و استقبال از زمان حاضر آغاز کند تا به 13 سال درگیری داخلی پایان دهد، اما باور شخصی من این است که هیچ چیزی تغییر نخواهد کرد زیرا تشکیلات مسئول ایجاد تغییرات نیست و در صدد حفظ وضعیت کنونی است چرا که کم هزینه ترین راه است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۴۱۴۰۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان