//
کدخبر: ۲۳۸۲۷۰ //

السراج خواستار استقرار "نیروی نظامی بین‌المللی" در لیبی شد

نخست وزیر دولت وفاق ملی لیبی خواستار اعمال فشار بر حامیان خلیفه حفتر، فرمانده نیروهای شرق لیبی در جریان کنفرانس برلین شد که امروز (یکشنبه) درباره بررسی بحران این کشور برگزار می‌شود.

السراج خواستار استقرار "نیروی نظامی بین‌المللی" در لیبی شد
به گزارش فرتاک نیوز،

فائز السراج، نخست وزیر دولت وفاق ملی لیبی خواستار اعمال فشار بر حامیان خلیفه حفتر، فرمانده نیروهای شرق لیبی در جریان کنفرانس برلین شد.

السراج در گفت‌وگوی رسانه‌ای که خبرگزاری بلومبرگ بخش‌هایی از آن را منتشر کرد، گفت: حفتر آماده صلح نیست.

این مقام لیبی تاکید کرد، درباره کنفرانس برلین خوشبینی محتاطانه‌ای دارد.  

وی خواستار پاسخ جهانی به بستن تاسیسات نفتی در این کشور شد و بستن بنادر نفتی را به عنوان اهرم فشار از سوی حفتر دانست تا نگاه‌ها را از شکست نظامی او به سمت دیگری ببرد.

السراج از تصمیم خود برای درخواست نظامی از ترکیه دفاع کرد و گفت: قدرت‌های غربی دولت را بدون هیچ حمایتی رها کردند.

نخست وزیر دولت وفاق ملی که از سوی جامعه جهانی به رسمیت شناخته می‌شود، خواستار استقرار "نیروهای حفاظت بین‌المللی" در لیبی در صورت ازسرگیری اقدامات خصمانه خلیفه حفتر شد.

السراج در گفت‌وگو با دی ولت آلمان تاکید کرد: اگر حفتر به حملات خود پایان ندهد جامعه جهانی باید از طریق نیروهای حفاظت بین‌المللی برای حمایت از غیرنظامیان بی‌دفاع وارد عمل شود.

او ادامه داد: ما از نیروهای حمایتی استقبال خواهیم کرد زیرا هم به عنوان دولت و هم به منظور حمایت از جان شهروندان لیبی که در معرض حملات ۹ ماهه قرار دارند باید مورد حفاظت باشیم.

نخست وزیر دولت وفاق ملی خاطرنشان کرد، ماموریت مسلحانه این چنینی باید تحت نظارت سازمان ملل باشد و باید طرفی که در آن مشارکت خواهد داشت، مشخص شود چه اتحادیه اروپا یا اتحادیه آفریقا یا اتحادیه عرب باشد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۳۸۲۷۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان