//
کدخبر: ۱۶۳۰۰۵ //

عبور کشتی‌های جنگی آمریکا از تنگه تایوان

ایالات متحده دو فروند کشتی جنگی خود را به تنگه تایوان اعزام کرده است.

 عبور کشتی‌های جنگی آمریکا از تنگه تایوان
به گزارش فرتاک نیوز،

 به نقل از رویترز، دولت تایوان اعلام کرد: ایالات متحده 2 فروند کشتی جنگی را به تنگه تایوان اعزام کرده است. این نخستین عملیات کشتی های جنگی آمریکا در منطقه در سال 2019 به شمار می رود.

عبور مکرر کشتی های جنگی آمریکایی از این تنگه طی ماه های اخیر موجب نگرانی و خشم چین شده است.

تشدید اختلافات بین تایوان و چین موجب شده است تا دولت تایوان این اقدام کشتی های جنگی آمریکا را نوعی حمایت دولت ترامپ ارزیابی کند.

چین تایوان را بخشی از سرزمین خود می داند و استفاده از زور و نیروی نظامی را برای تحت کنترل درآوردن این کشور رد نکرده است.

    وزارت دفاع تایوان اعلام کرد: کشتی های جنگی آمریکایی از تنگه تایوان عبور کرده و این ماموریت مطابق با قوانین بین المللی بوده است.

وزارت دفاع تایوان افزود: ما به دقت و از نزدیک این عملیات را زیر نظر داشتیم تا امنیت دریاها و ثبات منطقه ای را تضمین کنیم.

آمریکا سال گذشته نیز 3 بار کشتی های جنگی خود را به تنگه تایوان اعزام کرده بود. علی رغم پیشرفت های فنی ارتش چین که تهدیدی علیه کشتی های جنگی آمریکایی به شمار می رود، نیروی دریایی آمریکا اعلام کرده است که احتمال اعزام ناو هواپیمابر خود به تنگه تایوان را رد نمی کند. این اقدام در 10 سال گذشته انجام نشده است.

"هوا چون یینگ" سخنگوی وزارت خارجه چین نیز گفت: پکن از نزدیک حرکت کشتی های آمریکایی در منطقه را زیر نظر دارد و نگرانی خود را نسبت به این اقدام به مقام های آمریکایی اعلام کرده است. ما از واشنگتن می خواهیم که به اصل "چین واحد" پایبند باشد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۶۳۰۰۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان