//
کدخبر: ۱۶۱۱۹۳ //

آمریکا در فکر عبور ناوهای هواپیمابرش از تنگه تایوان

فرمانده عملیات نیروی دریایی آمریکا امروز، جمعه اظهار کرد، نیروی دریایی این کشور اعزام یک ناو هواپیمابر از طریق تنگه تایوان را رد نمی‌کند.

آمریکا در فکر عبور ناوهای هواپیمابرش از تنگه تایوان
به گزارش فرتاک نیوز،

این اظهارات در حالی بیان شده که پیشرفت‌های تکنولوژیک نظامی چین بیش از هر زمان دیگری به تهدیدی برای ناوهای آمریکایی تبدیل شده است.

واشنگتن سال گذشته میلادی سه بار کشتی‌هایی را از طریق این تنگه استراتژیک عبور داده است اما بیش از 10 سال است که هیچ ناو هواپیمابری را از طریق این تنگه اعزام نکرده است.

طی این مدت چین نیروهای خود را با موشک‌هایی که برای حمله به کشتی‌های دشمن طراحی شده‌اند، مدرن‌سازی کرده است.

جان ریچاردرسن، فرمانده عملیات نیروی دریایی آمریکا در پایتخت ژاپن به خبرنگاران گفت: ما محدودیتی برای عبور هر نوع کشتی از طریق این آب‌ها نمی‌بینیم.

وی افزود: ما تنگه تایوان را همچون دیگر آب‌های بین‌المللی می‌دانیم، به همین خاطر است که این عبور و مرور را انجام می‌دهیم.

ناوهای هواپیمابر و به ویژه ناوهایی که مجهز به 80 جنگنده و حدود پنج‌هزار نیرو هستند، بازوهای اصلی توانایی نظامی آمریکا برای انجام عملیات در جهانند.

همزمان با پیشرفت‌های تکنولوژیک نظامی چین که توانایی بیشتری برای تصرف تایوان به پکن می‌دهد، یک مقام آمریکایی هفته گذشته به خبرگزاری رویترز گفت، آمریکا به دقت مقاصد چین درخصوص تایوان را زیر نظر دارد.

آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا در گزارشی تایوان را "محرک اولیه" مدرن‌سازی‌های نظامی چین معرفی کرده است.

ریچاردسن که پیش از سفر به ژاپن از چین دیدار کرد، گفت، به همتایان چینی خود گفته است که آمریکا با هرگونه اقدام یک‌جانیه از سوی پکن یا تایپه مخالف است.

او همچنین از چین درخواست کرد که در مواجهه با رویارویی‌های دریایی برنامه‌ریزی نشده به قوانین بین‌المللی پایبند بماند.

این درخواست پس از آن مطرح شد که یک ناوشکن چینی در ماه اکتبر به  یک ناوشکن آمریکایی نزدیک شد و آن را به تغییر مسیر وادار کرد.

ریچادرسن افزود: ما نباید حضور یکدیگر را به عنوان تهدیدی در این آب‌های ببینیم.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۶۱۱۹۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان