//
کدخبر: ۱۵۹۴۵۱ //

مقام انگلیسی خواستار تجهیز دفاعی فرودگاه‌های این کشور شد

وزیر دفاع انگلیس در واکنش به ادامه تهدید پهپادهای مزاحم که طی یک ماه گذشته در دو فرودگاه اصلی این کشور اختلال ایجاد کرد، خواستار تجهیز تمام فرودگاه‌های این کشور به سامانه‌های ضد پهپاد شد.

مقام انگلیسی خواستار تجهیز دفاعی فرودگاه‌های این کشور شد
به گزارش فرتاک نیوز،

گاوین ویلیامسون که امروز در پایگاه نیروی هوایی «مارهام» سخن می‌گفت، افزود که باوجود اختلال های به وجود آمده در دو فرودگاه گاتویک و هیترو لندن اینک همه انتظار دارند که تمام فرودگاه‌ها در آینده از سامانه‌های دفاعی برخوردار شوند.

سه هفته پیش پرواز پهپادهای مزاحم، فرودگاه گاتویک لندن را به مدت به سه روز به تعطیلی کشاند و در اثر آن صدها پرواز لغو و هزاران مسافر سرگردان شدند.

مقام‌های فرودگاه هیترو لندن نیز سه شنبه گذشته اعلام کردند که حدود ساعت پنج بعدازظهر، تمام پروازهای خروجی از این فرودگاه را به دلیل مشاهده یک پهپاد ناشناس متوقف کرده‌اند. یک ساعت پس از دخالت مأموران پلیس، اعلام شد که مشکل برطرف و پروازها دوباره از سر گرفته‌شده است.

گزارش‌ها حاکی است ارتش انگلیس برای مقابله با پهپادهای ناشناس از تجهیزاتی استفاده کرد که ارتباط میان خلبان و پهپاد را مختل می‌کند. این تجهیزات که گفته می‌شود ساخت یک شرکت صهیونیستی است هفته پیش از سوی مقام‌های دو فرودگاه هیترو و گاتویک سفارش داده شد.

وزیر دفاع انگلیس گفت: منطقی است که تمام فرودگاه‌ها برای خرید این سامانه سرمایه‌گذاری کنند، چون نمی‌توان انتظار داشت که ارتش دائماً برای حل این مشکل خدمات‌رسانی کند.

باوجود سطح بالای هشدار امنیتی مقام گمانه‌زنی‌ها درباره احتمال دخالت گروه‌های تروریستی را افزایش داده است.

«بن والاس» معاون امنیتی وزیر کشور انگلیس پیشتر از ظهور دوباره القاعده و توطئه این گروه تروریستی برای اخلالگری در صنعت هوایی این کشور خبر داد و گفت: تهدید القاعده به‌سرعت رو افزایش است و خواب را از وزرای انگلیس گرفته است. نتیجه تحقیقات نهاد‌های امنیتی نشان می‌دهد که این گروه تروریستی اکنون روی فناوری‌های پیشرفته‌ای کار می‌کند که می‌تواند به سرنگونی هواپیماهای مسافربری منجر شود.

همچنین دولت انگلیس در نظر دارد تا برای جلوگیری از تکرار بحران فرودگاه گاتویک و اینک هیترو لندن، قدرت و اختیارات پلیس این کشور را برای مقابله با پهپادهای مزاحم افزایش دهد.

بر این اساس پلیس قادر خواهد بود تا هواپیماهای بدون سرنشینی را که موازین هوایی را نقض کرده، فرود آورده و متخلفان را تا مبلغ 100 پوند جریمه کند. بااین‌حال کارشناسان معتقدند که باوجود اجرای این تدابیر، مشکل اصلی یعنی شناسایی و مجازات اخلالگران را برای جلوگیری از تکرار این حوادث قابل‌حل نیست.

یک سخنگوی انجمن فرودگاه‌های انگلیس گفت که این نهاد با همکاری دستگاه‌های امنیتی در تلاش هستند تا ضمن عبرت از حوادث اخیر، راه‌های جلوگیری از تکرار آن را بررسی کنند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۵۹۴۵۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان