//
کدخبر: ۱۵۶۷۰۸ //

پاکستان و قطربر گسترش همکاری های دو جانبه تاکید کردند

در دیدار روز یکشنبه «شاه محمود قریشی» وزیر امورخارجه پاکستان با «شیخ عبدالله بن ناصر بن خلیفه آل ثانی» نخست وزیر قطر در دوحه دو طرف بر گسترش همکاری ها در زمینه های تجارت، آموزش و پرورش و حمل و نقل تاکید کردند.

پاکستان و قطربر گسترش همکاری های دو جانبه تاکید کردند
به گزارش فرتاک نیوز،

وزارت امورخارجه پاکستان در بیانیه اعلام کرد، نخست وزیر قطر در این دیدار از موضع اسلام آباد در روند صلح افغانستان حمایت و علاقه مندی خود را بر گسترش روابط دو جانبه در زمینه های مختلف اعلام کرد.

بر اساس این بیانیه، وزیرامورخارجه پاکستان نیز در این سفر یک روزه گفت که روابط دوجانبه میان دو کشور بیش از گذشته در حال تقویت و گسترش است.

در این دیدار، در خصوص روابط دو جانبه، مسائل مهم منطقه ای و بین المللی نیز تبادل نظر شد.

قریشی همچنین در دیدار با «محمد بن عبدالرحمان الثانی» همتای قطری خود با اشاره به افزایش تبادلات تجاری دو کشور طی سال های گذشته گفت که پاکستان در تمامی سطوح، از قطر در برگزاری جام جهانی فوتبال 2022 حمایت خواهد کرد.

وزیرامورخارجه قطر نیز در این دیدار با تقدیر از نقش پاکستان در راستای تحقق صلح در افغانستان و منطقه گفت که فرصت های بیشتری برای اشتغال کارگران پاکستانی در قطر فراهم می شود.

به گزارش ایرنا، بیش از 50 هزار تن از کارگران پاکستانی در بخشهای مختلف بویژه در حوزه ساخت و ساز در قطر فعالیت می کنند.

بر اساس توافقنامه دوجانبه که سال 2016 بین مسئولان عالیرتبه قطر و پاکستان به امضا رسید، قرار است قطر به مدت 16 سال گاز مایع به پاکستان صادر کند.

دو کشور همچنین توافق هایی در حوزه آموزش و پرورش همکاری های رادیو و تلویزیونی و بهداشت امضا کرده اند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۵۶۷۰۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان