//
کدخبر: ۱۵۰۸۲۶ //

فرمانده جدید ناوگان پنجم دریایی آمریکا در بحرین مشخص شد

سنای آمریکا روز گذشته و در اقدامی سریع فرمانده جدید ناوگان پنجم دریایی آمریکا در بحرین را مشخص کرد.

فرمانده جدید ناوگان پنجم دریایی آمریکا در بحرین مشخص شد
به گزارش فرتاک نیوز،

 به دنبال مرگ ناگهانی «اسکات استرنی» فرمانده سابق ناوگان پنجم دریایی آمریکا در بحرین،سنای آمریکا  روز گذشته دریاسالار «جیمز مالوی» را برای فرماندهی در این سمت انتخاب کرد.

 به نوشته وبگاه «نیروی دریایی آمریکا» دریاسالار جیمز مالوی معاون عملیات نیروی دریایی چند روز قبل و به‌مجرد مرگ فرمانده سابق آن عازم بحرین شد و سرانجام به دنبال رای گیری روز پنجشنبه در سنا که یک ساعت طول کشید، وی به این سمت انتخاب شد.

 بر اساس این گزارش، دریای سالار مالوی هفته جاری در حالی وارد بحرین شد که منتظر کسب اجازه از سوی سنا و دیگر مقام‌های ارشد نیروی دریای برای تصدی در این سمت بود.

گفته می‌شود سابقه عملیات این نظامی آمریکایی در خاورمیانه از جمله عمده دلایل انتخاب وی بود.

 نیروی دریایی آمریکا روز شنبه در بیانیه‌ای رسمی از مرگ دریاسالار اسکات استرنی فرمانده ناوگان پنجم نیروی دریایی این کشور که در غرب آسیا مستقر است، خبر داد.

به نوشته پایگاه «ای.بی.سی»، جسد استرنی عصر شنبه در اقامتگاه او در بحرین پیدا شد .

«جان ریچاردسن» فرمانده عملیات نیروی دریایی آمریکا در پیامی ویدئویی، این خبر را «ویرانگر» توصیف کرد.

اسکات استرنی

استرنی که 36 سال سابقه حضور در نیروی دریایی آمریکا را داشت، اردیبهشت ماه امسال به عنوان فرمانده ناوگان پنجم و مقر مرکزی ارتش آمریکا در منطقه منصوب شد.

در حالی که مقام‌های بحرین و آمریکا هنوز دلیل مرگ این نظامی ارشد آمریکایی را اعلام نکرده‌اند، برخی رسانه‌ها از خودکشی اسکات استرنی خبر دادند.

ناوگان پنجم و مقر مرکزی ارتش آمریکا که از بیش از 20 هزار نظامی، تفنگدار، ملوان و کادر اداری تشکیل شده، از جمله مهمترین یگان‌های نیروی دریایی این کشور به شمار می‌آید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۵۰۸۲۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان