//
کدخبر: ۱۴۹۴۸۴ //

مرگ مشکوک فرمانده ناوگان پنجم دریایی آمریکا در بحرین

نیروی دریایی آمریکا از مرگ ناگهانی فرمانده ناوگان پنجم دریایی آمریکا در محل اقامتش در بحرین خبر داد.

 مرگ مشکوک فرمانده ناوگان پنجم دریایی آمریکا در بحرین
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از پایگاه خبری لبنان 24، نیروی دریایی آمریکا اعلام کرد که جنازه ژنرال اسکات استرنی فرمانده نیروهای دریایی این کشور در منطقه خاورمیانه را در محل اقامتش در بحرین کشف کرده است. این بیانیه در عین حال وجود هر نوع اتهام جنایتکارانه در پی مرگ این ژنرال آمریکایی را بعید دانست.

استرنی پیش از این فرمانده ناوگان پنجم آمریکا بود که در بحرین استقرار دارد. جان ریچاردسون فرمانده عملیات دریایی آمریکا در بیانیه ای در توییتر تاکید کرده است که بخش تحقیقات جنایی نیروی دریایی و وزارت کشور بحرین همکاری‌های خود را در زمینه تحقیقات درباره جزئیات مرگ وی آغاز کرده اند، اما تاکنون سرنخی از وجود شبهه‌های جنایی در این حادثه به دست نیامده است.

ریچاردسون می‌افزاید که معاون استرنی که ژنرال پل شلیس است، فرماندهی ناوگان را برعهده خواهد گرفت.

نیروی دریایی آمریکا دارای 7 ناوگان فعال است که شامل ناوگان دوم ،سوم، چهارم، پنجم، ششم، هفتم به اضافه ناوگان "رزرو" نیروی دریایی و 6 ناوگان غیر فعال است که ناوگان یکم،‌ هشتم، دهم، دوازدهم، ناوگان سفید بزرگ و به اضافه ناوگان آسیایی را دربرمی‌گیرد.

بعد از پایان جنگ و شکست صدام معدوم، بحرین موقعیت استراتژیکی ‌یافت و در دوره ریاست جمهوری "بیل کلینتون" در سال 1995 اسلکه اصلی نیروی دریایی بحرین با تغییر کاربری گسترده و هجوم مهندسان آمریکایی به سرعت تجهیز، بازسازی و قدرتمند ‌شد و ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا در غرب منامه پایتخت بحرین افتتاح شد.

این اسکله در بخش غربی شهر منامه پایتخت بحرین قرار دارد و به طور معمول پذیرای 2 الی 4 ناوشکن در آن واحد است و حدود 10 ناوچه نیز در آن پهلو می‌گیرند. تعدادی شناور تندرو هم در آن حضور دارند. در جوار آن نیز یک فرودگاه نظامی برای فرود بالگردها و هواپیماهای نیروی دریایی آمریکا وجود دارد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۴۹۴۸۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان