//
کدخبر: ۱۴۶۳۶۲ //

کره شمالی ایران را ستود کره جنوبی را تقبیح کرد

روزنامه دولتی رودونگ سیمون کره شمالی روز سه شنبه گزارش داد که دولت این کشور ضمن تقبیح همکاری نظامی کره جنوبی با آمریکا، تلاش فعالانه ایران برای مبارزه با آمریکا را ستود.

 کره شمالی ایران را ستود کره جنوبی را تقبیح کرد
به گزارش فرتاک نیوز،

این روزنامه در مقاله ای تلاش فعلانه ایران برای گسترش توان نظامی و ایستادگی در برابر خطرات امنیتی آمریکا را قابل ستایش دانست و افزود: 'تحریم های پی در پی و شدید آمریکا علیه ایران و تهدیدات نظامی علیه این کشور خاورمیانه موجب تشدید تنش های امنیتی در منطقه شد بیشتر بدان سبب که ایران از توان نظامی به عنوان تضمین مهم امنیتی استفاده کرده و از آن برای افزایش تلاش ها برای حفظ حق حاکمیت خود سود می جوید'.

این مقاله افزود: 'تردیدی نیست که ایران برای حفظ توان رزم دائمی خود و افزایش قدرت نظامی خود می کوشد تا آمادگی خود را در برابر نیروهای متجاور حفظ کند، پس به همین دلیل هم هست که کره شمالی برای دهه ها است مناسبات نزدیک خود را با ایران حفظ کرده است بیشتر بدان سبب که هر دو کشور از سوی دشمن مشترکی به نام آمریکا در معرض خطر جدی قرار دارند'.

این مقاله با محکوم کردن همکاری نظامی آمریکا با کره جنوبی به ویژه برای برگزاری یک رزمایش مشترک، این همکار های نظامی را مخل تلاش های وحدت بخش کره شمالی در شبه جزیره کره خواند و در ادامه افزود: 'به همین دلیل تردیدی وجود ندارد از اینکه چرا ایران بعد از اولین دیدار میان کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی با دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا از کره شمالی خواست به آمریکا اعتماد نکند'.

'بنابراین با همین توجیهات بود که یک روز بعد از اینکه ترامپ تحریم های آمریکا علیه ایران را در ماه اوت از سر گرفت،ری یونگ هو، وزیر خارجه کره شمالی به ایران سفر و با حسن روحالی، رئیس جمهوری ایران دیدار کرد'.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۴۶۳۶۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان