//
کدخبر: ۱۱۲۸۰۵ //
هیسپان تی وی بررسی می کند:

پرونده ۷۰۰هزار مهاجر روی میز دولت ترامپ

والدین هندوراسی به دلیل زمان زیاد قضاوت در دادگاه های آمریکا و مشکلات قضایی، زمان زیادی طول می کشد تا حق سرپرستی فرزندان خود را به دست آورند؛ این ماجرا یکی از سوژه های مهم گزارش برنامه «دوربین بر دوش» این هفته از هیسپان تی وی است.

پرونده ۷۰۰هزار  مهاجر روی میز دولت ترامپ
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از روابط عمومی شبکه هیسپان تی وی، برنامه «دوربین بر دوش» در قالبی مستند گزارشی، از کشورهای مختلف آمریکای جنوبی هر هفته گزارش هایی از مشکلات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی مردم برای مخاطبان خود به روی آنتن می برد.

این هفته گزارشگران «دوربین بر دوش» از پاناما، هندوراس، اسپانیا و مکزیک، سعی در نشان دادن مشکلات مردم این کشورها دارند. در گزارش نخست، به مشکلات مردم پاناما از سوءاستفاده هایی که از این کانال آبی می شود اشاره دارد. هدف از قراردادی که در سال 1977 با ایالات متحده بر سر این کانال بسته می شود این بوده که با ایجاد این راه میان اقیانوسی، مردم پاناما با اقیانوس های آزاد ارتباط پیدا کنند تا از مشکلات اقتصادی آن ها کاسته شود. با این حال این میراث به غنیمتی سیاسی برای تاجرین و افراد شاخص کشور، تبدیل شده است.گروه های مختلفی از مردم این منطقه، با هدف مبارزه در مقابل سواستفاده تاجرین و دولتمردان از این زمین ها راهپیمایی برگزار کرده اند.   

225 هزار پرونده دادن حق سرپرستی به والدین هندوراسی و دیگر مهاجرین در ایالات متحده در سال 2009 ، به علت کندی روند قضایی و دادگاهی آن ها به 700 هزار پرونده در حال حاضر رسیده است. طولانی بودن زمان روند قضایی این پرونده ها باعث شده است که دولت به این افراد اجازه دهد تا در این مدت به صورت تحت نظارت در ایالات متحده مشغول به کار شوند تا بتوانند امرار معاش کنند، که این مسئله اعتراض جمهوری خواهان را در بر داشته است به دلیل اینکه ممکن است این افراد هیچ گاه در دادگاه حاضر نشوند.

گزارش بعدی و سوم این برنامه به وضعیت پناهندگان در اسپانیا می پردازد. با وجود اینکه در هفته های اخیر افراد زیادی از مراکش و کشورهای دیگر وارد اسپانیا شده اند، کمیته کمک به پناهدگان اسپانیا اعلام کرده با وجود اینکه خیلی از پناهندگان غیر قانونی از جنگ و شرایط بد سیاسی به اسپانیا پناه می برند، اما گرفتن پناهندگی در اسپانیا بسیار سخت و دشوار است و خیلی از این افراد احتمال دارد به کشورهای خود بازگردند.

کشاورزان، کارفرمایان و نماینده سازمان های مردمی این روزها در مقابل ادارات و دفاتر مربوط به دولت، خزانه داری، محیط زیست، کشاورزی و محل سکونت ریاست جمهوری در پایتخت مکزیک تحصن کرده اند تا به مشکلات آن ها رسیدگی شود. برخی از این افراد به دلیل اینکه مقامات شهر خودشان اهمیتی به مشکلات آن ها نمی دهند، خود را به تحصن پایتخت رسانده اند. به تاثیرات این راهپیمایی ها و تحصن ها و حق قانونی اعتراض و راهپیمایی و تقابل این مسئله با آزادی رفت و آمد و عبور و مرور برای پایتخت نشینان در این گزارش پرداخته می شود.

برنامه «دوربین بر دوش» (Camara al Hombro) چهارشنبه شب هر هفته ساعت 00:30 بامداد به وقت تهران  به روی آنتن می رود و بازپخش آن همان روز ساعت 13:03 است.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۱۲۸۰۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان