//
کدخبر: ۱۱۲۵۵۸ //
از قاب هیسپان تی وی؛

شگفتی باغ های ایرانی با مستندی از هادی آفریده

مستند «پردیس های خیال» که برای مخاطبان اسپانیایی زبان هیسپان تی وی به روی آنتن می رود، پژوهشی گسترده در جستجوی باغ ایرانی در فلات خشک ایران است و از باغ تاریخی کوروش در پاسارگارد تا دیگر باغ های پراکنده در کویرهای ایران را در بر می گیرد.

شگفتی باغ های ایرانی با مستندی از هادی آفریده
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از روابط عمومی شبکه هیسپان تی وی، ایرانیان از گذشته های دور برای «باغ» های خود اهمیت زیادی قائل بودند. به طوریکه تم باغ را می توان در هنرهای آن ها مشاهده کرد؛ از کاشی کاری های مساجد اصفهان تا گچ بری های خانه های تاریخی کاشان و نقش و نگارهای فرش ایرانی.

در این مستند 9 باغ ایرانی به تصویر کشیده می شود که به ثبت  بین المللی رسیده و در واقع یک میراث جهانی محسوب می شوند. این باغ ها در کویرهای مرکزی، خشک و بدون آب ایران قرار دارند و با استفاده از تکنیک های منحصر به فرد ایرانی آبیاری می شده اند.

در ادامه این مستند به بررسی تاریخی، معماری و فلسفه باغ های ایرانی پرداخته می شود و از معروفترین آن ها دیدن می شود. این باغ ها در شهرهای اصفهان، کاشان، یزد، شیراز، طبس و کرمان قرار دارند. قدمت اولین باغ ها در ایران به شش هزار سال قبل از تولد مسیح بر می گردد.

مستند «پردیس های خیال» (Paradise of Imagination ) محصول سال 2016 به کارگردانی هادی آفریده از دوشنبه اول مرداد ماه در سه قسمت 25 دقیقه ای به روی آنتن هیسپان تی وی می رود. ساعت 8:30 به وقت تهران پخش اول این مستند آغاز و ساعات 15:30 و 21:30 همان روز بازپخش خواهد شد.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۱۲۵۵۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان