//
کدخبر: ۱۱۱۱۰۰ //
مستند جدیدی از آنا سولانز در هیسپان تی وی

«اینجا سرزمین من است» در گواتمالا تولید می شود

آنا سولانز از مستندسازان شبکه هیسپان تی وی در جدیدترین کار خود به سراغ موضوع حمایت از بومیان گواتمالا که در اثر بی توجهی شرکت های فراملیتی در کسب منفعت بیشتر آسیب دیده اند، رفته است.

«اینجا سرزمین من است» در گواتمالا تولید می شود
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از روابط عمومی شبکه هیسپان تی وی، در این مستند بر اساس گزارش هایی که مطرح می شود، گواتمالا دومین کشور جهان با بالاترین جمعیت افراد بومی بعد از کشور بولیوی است . از طرف دیگر این کشور یکی از جمله کشورهایی است که حقوق مردم بومی به خاطر ساخت پروژه های بزرگ شرکت های فراملیتی و حمایت از سوی مقامات دولتی که تنها به دنبال تصاحب زمین ها و منابع مالی با هدف کسب منفعت اند، پایمال شده که این کار علاوه بر نادیده گرفتن حقوق بومیان محلی، منجر به آسیب اکوسیستم منطقه، آلودگی آب و زمین نیز شده است.

آنا سولانز در ادامه این مستند از دلایل ترغیب حضور شرکت های فراملیتی در گواتمالا می گوید؛ گواتمالاصاحب منابع زیادی از آب شیرین است و از طرفی این کشور در خصوص جذب سرمایه گذاری مستقیم خارجی یکی از بازترین کشورهای جهان به شمار می آید. به همین خاطر در سال های اخیر بخش های استخراجی (نفت، معدن و کشاورزی) این کشور مورد توجه خاص شرکت های مختلف قرارگرفته است. با توجه به وجود منابع آب شیرین و پتانسیل هیدرو الکتریکی در گواتمالا، این کشوربه پلتفرم تولید انرژی ارزان برای بقیه منطقه تبدیل شده است.  

«اینجا، سرزمین من است: گواتمالا و مولدهای برق آبی»، جدیدترین مستند تولیدی هیسپان تی وی به تهیه کنندگی آنا سولانز است که مراحل ساخت و تولید آن آغاز شده و در آینده ای نزدیک به آنتن هیسپان تی وی برای پخش می رسد.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۱۱۱۰۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان